صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند
پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند

عضو هیأت رئیسه مجلس:

پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیرانی که به رهبری جهت پذیرش کنوانسیون پالرمو نامه نوشتند، آیا تضمین می‌دهند که مشکلات مردم با پذیرش این قطعنامه‌ها حل می‌شود؟ قطعا پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند.

FATF

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمد امیرآبادی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با تاکید بر هوشمندی ملت ایران در برابر اسناد بین المللی به ویژه FATF گفت: این کنوانسیون یک استعمارگری جدیدی در صحنه بین المللی علیه کشور ماست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه به ظاهر FATF یک کنوانسیون تامین مالی تروریسم است اما روحی استعمارگری دارد.

وی تصریح کرد: گروه مالی FATF درواقع یک گروه مالی بین المللی به شمار می‌رود که ۳۶ عضو دارد اما برخی آدرس غلطی می دهند و می گویند ۱۸۰ کشور عضو آن هستند.

امیرآبادی اظهار کرد: این گروه دارای یک دبیر خانه است و کارشناسان این دبیرخانه به کشورهایی که قصد عضویت در FATF را دارند می‌روند و قوانین این کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها رئیس FATF می باشند و این گروه نیز به دنبال جا انداختن خود به عنوان یکی از نهادهای سازمان ملل هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران از لیست سیاه این گروه مالی خارج شده است و آمریکا بارها خواسته که مجدد به این لیست بپیوندیم.

امیرآبادی عنوان کرد: قانون مجلس ایران می‌گوید ملت‌هایی که علیه ظلم و اشغالگری مبارزه می‌کنند، تروریست نیستند، ولی گروه FATF به این قانون ایراد گرفته و گفته است که تعریف تروریسم با خود این گروه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصرار به پیوستن ایران به  FATF در راستای تحریم‌های دشمن است و براساس قوانین این گروه مالی باید تمام مبادلات و معاملات اقتصادی ما در سطح جهان با کشورهای مختلف روشن و شفاف شود .

وی تصریح کرد: ما در شرایط تحریم هستیم کدام عقل سلیم اطلاعات این کشور را به وضوح به دست دشمنان می‌دهد؟

امیرآبادی یادآور شد: جریانی غرب گرا در کشور وجود دارد که همه نگاهش به سمت و سوی غرب است در حالی که در هر کجایی به آرمان های انقلاب و نگاه جهادی وابسته بودیم موفق شده ایم.

وی گفت: در حال حاضر باید مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق منافع ملت ایران تصمیم بگیرد زیرا نمی توان به شرق و غرب اعتمادی داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در بودجه سال ۹۸ نسبت به بخش دفاعی و نظامی و نهادهای فرهنگی کم لطفی کرد و به دنبال اصلاح این موارد در مجلس شورای اسلامی هستیم .

وی تصریح کرد: قیمت و نحوه توزیع بنزین در سال آینده در مجلس در حال بررسی است، اعتقاد داریم که سرانه بنزین باید به همه مردم داده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.