صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / پاسداشت یکصدمین سالگرد تدریس زبان فارسی در دانشگاه دولتی ایروان
پاسداشت یکصدمین سالگرد تدریس زبان فارسی در دانشگاه دولتی ایروان

پاسداشت یکصدمین سالگرد تدریس زبان فارسی در دانشگاه دولتی ایروان

به مناسبت یکصدمین سالگرد تدریس و آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی ایروان، نشست هم اندیشی با حضور وارتان وسکانیان رئیس مرکز ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان، اساتید و دانشجویان دکتری این مرکز و با حضور سجادی سفیر ایران در ایروان در سالن اجتماعات سفارت برگزار شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز،  در آغاز این مراسم وسکانیان با تشکر از ابتکار سفارت در برگزاری این مراسم با اشاره به قدمت تدریس زبان فارسی و ایران شناسی در ارمنستان، مرکز ایران شناسی این دانشگاه را یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز دانست که از ابتدای تاسیس دانشگاه دولتی ایروان در سال ۱۹۱۹ در ارمنستان راه‌اندازی شده است.
رئیس مرکز ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان بر نقش اساتید و ایران شناسان ارمنی در راه اندازی مراکز ایران شناسی در کشورهای روسیه، آلمان، اتریش و دیگر کشورهای جهان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۶ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، ایران شناسی، دین شناسی و زبان‌های مختلف ایرانی در این مرکز مشغول تحصیل هستند و تعداد ۲۲ استاد، دانشیار و مدرس امر تدریس و راهنمایی آنان را برعهده دارند.
در ادامه این دیدار سید کاظم سجادی سفیر ایران در ایروان ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های اساتید آموزش زبان فارسی مرکز ایران شناسی، افزایش تعداد فراگیران زبان فارسی در ارمنستان طی چند سال اخیر را نتیجه تلاش‌های اساتید، مدرسین و معلمین در دانشگاهها و مدارس ارمنستان و حمایت‌های همه جانبه سفارت دانست و افزود: عجین بودن فرهنگ و تمدنی ارامنه و دیگر اقوام با ایرانیان طی قرون‌های گذشته به گونه‌ای بوده است که در حال حاضر نیز اقوام و طوایف ایرانی در کنار یکدیگر و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران با صلح و صفا با یکدیگر زندگی می‌کنند.
سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی بستر و پشتوانه هر گونه فعالیت در حوزه‌های تجاری و اقتصادی است، از اساتید و دانشجویان ارمنی خواست با انجام مصاحبه‌ها، درج مقالات و پاسخ گویی به سوالات علاقمندان به توسعه روابط ایران و ارمنستان، واقعیت‌های کنونی ایران اسلامی را به ارامنه و جهانیان معرفی کنند.
در این دیدار طرفین بر افزایش فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های علمی و افزایش تعاملات دانشگاهی بین دو کشور تاکید کردند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.