صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / نقطه قوت ژاپن برابر ایران مشخص شد
نقطه قوت ژاپن برابر ایران مشخص شد

تحلیل بیژن ذوالفقارنسب از دیدار ایران و چین

نقطه قوت ژاپن برابر ایران مشخص شد

یک ملی‌پوش فوتبال ایران می‌گوید، تیم‌ملی در ساختار تهاجمی به موفقیت بیشتری می‌رسد.

علیرضا بیرانوند و سردار آزمون

بیژن ذوالفقارنسب ، درباره پیروزی ۳ بر صفر ایران مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظرم تیم‌ملی امشب یک بازی بسیار منطقی بر اساس توانمندی فوتبالیست‌های ایرانی انجام داد. ایران مقابل چین، عملکردی تهاجمی داشت که خصوصا در نیمه اول، ‌خیلی خوب، دفاع چین را تحت فشار قرار داد تا آن‌ها اشتباهات مکرر انجام دهند که نتیجه‌اش دو گل در نیمه نخست بود. البته بازیکنان تیم‌ملی چند موقعیت خوب هم از دست دادند. از طرفی فرصتی به چین ندادند که همه این‌ها ناشی از میل به پیروزی و نمایانگر توانمندی تیم ماست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، او درباره تقابل با ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بیان کرد: ژاپن، تیم خوب و جوان شده‌ای است که با حوصله بازی می‌کند. ژاپنی‌ها بسیار با برنامه عمل می‌کنند و به هیچ وجه نباید آن‌ها را دست کم گرفت. باز هم تکرار می‌کنم که آن‌ها با برنامه عمل می‌کنند. من فکر می‌کنم کادرفنی تیم‌ملی به این موضوع توجه می‌کند و حتما برنامه خاصی برای مقابله با ژاپن دارد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره محرومیت طارمی مقابل ژاپن گفت: تیمی که ما در اختیار داریم،‌ به غیر از بیرانوند به هیچ‌کس وابسته نیست. من منکر بازی خوب طارمی نیستم ولی ما در غیاب او با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و بازیکنانی هم سطح او در اختیار داریم.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد تمامی تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا، آیا ایران بهترین تیم این رقابت‌هاست، اظهار کرد: این را آمار و ارقام و ۱۲ گل زده و گل نخوردن ایران نشان می‌دهد. ما اگر بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار دهیم، می‌توانیم مقابل تمام تیم‌های آسیا موفق باشیم. به همین دلیل هم بود که می‌گفتیم، ایران باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

او در ادامه درباره این که آیا پیروزی مقابل چین، انتقام جام ملت‌های ۲۰۰۴ را از این تیم گرفت، توضیح داد: ما باید با روحیه ورزشی، اخلاق و وجدان ورزشی صحبت کنیم. تیم چین قابل احترام است و پیشرفت خوبی داشته است. اگر آن‌ها بازی‌ای را بردند براساس توانایی‌هایشان بوده و البته ما هم اشتباهاتی داشتیم. در حال حاضر ما چین را پشت سر گذاشته‌ایم.

این ملی‌پوش پیشین ایران در پایان گفت: ساختار فوتبال ایران، حداقل در قاره آسیا یک فوتبال هوشمندانه و رو به جلو است که در ساختار تهاجمی موفق‌تر بوده است. امیدوارم برای کادرفنی تیم‌ملی ما این امر اثبات شده باشد و در ادامه رقابت‌ها در این ساختار تیمشان را به میدان بفرستند.

انتهای پیام

خبرنگار: محمد امین شهسواری

دبیر: علی غفار

 

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.