صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بولتون: اعطای منابع مالی ونزوئلا به مخالفان مادورو را بررسی می‌کنیم
بولتون: اعطای منابع مالی ونزوئلا به مخالفان مادورو را بررسی می‌کنیم

بولتون: اعطای منابع مالی ونزوئلا به مخالفان مادورو را بررسی می‌کنیم

مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ اعلام کرد، آمریکا به دنبال انسداد منابع مالی ونزوئلا است تا به دست رئیس‌جمهوری این کشور نرسد.

جان بولتون

به گزارش کسب و کار نیوز، این اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا بعد از آن بیان شد که ونزوئلا تمام روابط دیپلماتیک خود را با واشنگتن قطع کرد. آمریکا به دنبال تحولات اخیر ونزوئلا، خوآن گوآیدو، رهبر خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت.

جان بولتون که در هوای بارانی پایتخت آمریکا در فضای باز کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که حاضر است در شرایطی درباره این موضوع با جزئیات بیشتر صحبت کند اما به صورت خلاصه به این موضوع اشاره کرد که دولت آمریکا مشغول بررسی امکان سرازیر کردن پول‌های ونزوئلا به سوی مخالفان مادورو است.

در آمریکا که اختلاف نظر سیاسی بین دو حزب عمده این کشور بیش از یک ماه است بخش‌هایی از دولت را به تعطیلی کشانده، تقریبا بسیاری را در سیاست مربوط به ونزوئلا به هم نزدیک کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی با «مردم» ونزوئلا ابراز همبستگی کرده و گفته که آنها علیه حکومتی «توتالیتر» به خیابان‌ها ریخته‌اند.

سناتور دیک دوربین، نفر دوم حزب دموکرات در سنای آمریکا هم در توییتر خبر داده که با گوآیدو تلفنی صحبت کرده و به او اطمینان داده در کنارش است.

سناتور مارکو روبیو از حزب‌ جمهوری‌خواه هم در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی در آمریکا حاضر شد و از ایده حمله نظامی احتمالی به ونزوئلا حمایت کرد.

پیش‌تر وزیر خارجه آمریکا هم مدعی شده بود که مادورو به لحاظ اخلاقی ورشکسته است و خواهان تشکیل جلسه ویژه شورای امنیت درباره ونزوئلا شده بود.

این در حالی است که روسیه با انتقاد از حمایت از گوآیدو می‌گوید که این حرکت مخالف قوانین بین‌المللی است و منجر به راه افتادن «حمام خون» خواهد شد. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز پنج‌شنبه گفت که حدود بیست دقیقه با رئیس‌جمهوری روسیه صحبت کرده است. او گفت که پوتین در این گفت‌وگو به او اطمینان داده که روسیه در کنار مردم ونزوئلاست.

کرملین هم بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی منتشر کرده که در آن دخالت کشورهای دیگر در امور ونزوئلا را محکوم کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.