صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / هنوز انتقام سال ۲۰۰۴ را از چین نگرفته‌ایم
هنوز انتقام سال ۲۰۰۴ را از چین نگرفته‌ایم

تحلیل محمد علوی از دیدار ایران و چین

هنوز انتقام سال ۲۰۰۴ را از چین نگرفته‌ایم

عضو تیم‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۴ معتقد است که ایران تنها با قهرمانی می‌تواند انتقام سال ۲۰۰۴ را از چینی‌ها بگیرد.

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و چین

محمد علوی، پیشکسوت فوتبال ایران، درباره پیروزی ۳ بر صفر ایران مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم‌ملی بازی خیلی خوبی مقابل چین انجام داد و با اقتدار توانستیم به مرحله نیمه‌نهایی برسیم. ان‌شاءالله بتوانیم در بازی بعد مقابل ژاپن بدون غرور و بدون این که فکر کنیم ژاپن ضعیف است، بازی کنیم و با اقتدار به فینال و سپس قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، او درباره نمایش خوب خط حمله ایران مقابل چین که با درخشش سردار آزمون و مهدی طارمی همراه بود، گفت: خط حمله ما در  این بازی واقعا متفاوت بود. البته واقعیت فوتبال ایران همین است که تحرک خیلی بالایی داشته باشد. همیشه تیم‌ملی ایران خط حمله خوبی داشته است. هم زمانی که برانکو سرمربی تیم‌ملی بود و هم کی‌روش آمده، خط حمله خوب و قلدری داشتیم و الان هم سردار آزمون، طارمی و جهانبخش دوندگی بالایی دارند.

ملی‌پوش پیشین تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که محرومیت طارمی در دیدار مقابل ژاپن چه تاثیری در عملکرد تیم‌ملی خواهد داشت، توضیح داد: این اتفاق حتما تاثیر خودش را دارد چون او بازیکن فیکس تیم‌ملی است اما در حال حاضر تیم‌ملی ما به شکلی نیست که با نبود یک بازیکن در عملکردش اختلال ایجاد شود و به طور کلی بازیکنان خوبی داریم. منتها بازیکنی که جایگزین طارمی می‌شود، باید همانند او دوندگی بالایی داشته باشد.

علوی که در جریان شکست تلخ تیم‌ملی مقابل چین در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۴ عضوی از تیم تحت هدایت برانکو بود، در پاسخ به این سوال که آیا این پیروزی انتقام آن شکست را گرفته است، بیان کرد: به نظرم نه و هنوز انتقام نگرفتیم. ما موقعی می‌توانیم انتقام بگیریم که قهرمان جام ملت‌ها شویم و طلسم ۴۳ ساله را بشکنیم. مطمئنم که با کادرفنی و بازیکنانی که تیم‌ملی در اختیار دارد، قهرمان این رقابت‌ها می‌شویم ولی نباید ما را غرور بگیرد. ما تنها باید فوتبال منطقی که تا الان بازی کردیم را به نمایش بگذاریم و اگر این کار را بکنیم، مقتدرانه قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شویم.

او در ادامه درباره دیدار مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: همان طور که گفتم ما نباید مغرور شویم. واقعیت این است که ژاپن قوی نیست و قدرت دوره‌های قبلش را ندارد. آن‌ها در این دوره خیلی ضعیف هستند که احتمالا به خاطر پوست‌اندازی ژاپنی‌هاست ولی اگر ژاپن را دست کم بگیریم، به مشکل می‌خوریم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: ان‌شاءالله تیم‌ملی کنونی ایران،‌ حسرتی که ما خوردیم را نخورند. آن‌ها باید طوری بازی کنند که سال‌ها بعد که پیشکسوت شدند،‌ حسرت نخورند که باید باتجربه‌تر بازی می‌کردند به همین دلیل باید همه دار و ندارشان را بگذارند تا قهرمان جام ملت‌ها شوند.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.