چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قطر: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) حل نشده است
قطر: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) حل نشده است

قطر: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) حل نشده است

وزیر خارجه قطر اعلام کرد، تاکنون هیچ نشانه‌ و پیشرفتی از حل بحران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیده نشده است.

وزیر خارجه قطر

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در اظهاراتی به شبکه آمریکایی بلومبرگ گفت، تاکنون هیچ نشانه‌ای از حل بحران شورای همکاری خلیج فارس دیده نشده است. از زمان برگزاری نشست این شورا در ماه دسامبر هیچ‌گونه تحرک یا اقدامی برای حل بحران صورت نگرفته در حالی که انتظار می‌رفت پیشرفت‌هایی در این باره حاصل شود.

بنابر اعلام رای‌الیوم، وی افزود، قطر به قدرت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایمان دارد، ترکیه، ایران و عراق بخش مهمی از منطقه هستند و دوحه باید با دیگر کشورهای منطقه نیز روابط و مشارکت داشته باشد.

آل ثانی ادامه داد: ما روابط استراتژیک مستحکمی با ترکیه داریم و در روزهای دشوار از یکدیگر حمایت کرده‌ایم، این استراتژی ماست. همچنین ایران بخشی از جغرافیا و همسایه ماست و امیدواریم شورای همکاری خلیج (فارس) طی یک گفت‌وگوی مثبت با ایران تعامل داشته باشند.

وی پیرامون خروج قطر از سرمایه‌گذاری‌ها در امارات یا هر کشور محاصره‌کننده دیگری گفت، قطر تصمیمات خود را در زمینه سرمایه‌گذاری با سیاست درهم‌نمی‌آمیزد، همانند اقدامی که در خط لوله‌های گاز اتخاذ کرد و نیاز امارات به گاز را همچنان تامین می‌کند و این کشور در تولید انرژی خود به این خط لوله متکی است.

پنجم ژوئن ۲۰۱۷ کشورهای مصر، امارات، بحرین و عربستان روابط دیپلماتیک خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.