صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فلسطین و سوریه مداخله خارجی در ونزوئلا را محکوم کردند
فلسطین و سوریه مداخله خارجی در ونزوئلا را محکوم کردند

فلسطین و سوریه مداخله خارجی در ونزوئلا را محکوم کردند

وزارت خارجه فلسطین و سوریه امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر ونزوئلا ، مداخله برخی کشورها در امور داخلی این کشور را محکوم کردند.

ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است، برخی طرف‌ها به صورت مستقیم با حمایت از تلاش‌ها برای کودتا علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، در امور داخلی این کشور مداخله می‌کنند.

بنابر اعلام روسیا الیوم،  طبق این بیانیه، فلسطین بار دیگر بر موضع خود درخصوص احترام به اصل حاکمیت کشورها و سازمان‌های داخلی تاکید و با آرمان‌های قانونی ونزوئلا برای برقراری هرچه بیشتر ثبات، اتحاد و شکوفایی از طریق گفت‌وگوی ملی مسالمت‌آمیز و جامع اعلام همبستگی کرد.  

وزارت خارجه فلسطین در این بیانیه از حمایت‌های ونزوئلا و مادورو، رئیس جمهور مشروع آن از مساله فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی قدردانی کرد.

همچنین وزارت‌خارجه سوریه در بیانیه‌ای مداخله ایالات متحده در امور داخلی ونزوئلا را به دنبال بحران سیاسی موجود در این کشور محکوم کرد. در  این بیانیه آمده است، دمشق مداخله آشکار آمریکا در امور مردم ونزوئلا را محکوم می‌کند. این اقدام نقض صریح قوانین بین‌المللی و تجاوز به حاکمیت این کشور است.

در این بیانیه تاکید شده است که سیاست مخرب واشنگتن در نقض قوانین بین‌المللی دلیل اصلی تنش در سراسر جهان است.

دمشق همچنین ضمن ابراز همبستگی با دولت مشروع ونزوئلا و مردم این کشور ابراز اطمینان کرده که این کشور قادر به شکست توطئه آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.