صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / سهم روستاهای کشور در تولید ناخالص ملی ۱٫۷ درصد است
سهم روستاهای کشور در تولید ناخالص ملی ۱٫۷ درصد است

یک مسئول:

سهم روستاهای کشور در تولید ناخالص ملی ۱٫۷ درصد است

‌معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: سهم خراسان شمالی در تولید ناخالص ملی فقط 0.76‌ درصد است.

روستا

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌معراجی در کارگروه اشتغال خراسان شمالی در بجنورد گفت: این درحالیست سهم روستاهای کشور در این حوزه ۱٫۷ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد جمعیت مردم خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند، افزود: متوسط درآمد هزینه خانوار روستایی ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، این درحالیست که میانگین کشوری ۲۰ میلیون تومان بوده است و یک خانوار روستایی خراسان شمالی حدود ۶۰۰ هزار تومان می تواند پس انداز کند.

معراجی ادامه داد: مشکلاتی که در روستاهای این استان وجود دارد شامل خروج نیروی کار از روستاها، فقر مراتع و نبود وضعیت مشخصی در مناطق مرزی این استان برای بهره اقتصادی است.

وی اظهار کرد: روستاهای خراسان شمالی در خصوص شاخص های بهره مندی از آب شاخص ۷۷ درصدی را دارد این درحالیست که شاخص کشوری روستاها ۷۴ درصد است و در حوزه راه روستایی شاخص این استان ۵۷٫۵ و شاخص کشوری ۶۹درصد است.

معراجی تصریح کرد: ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار هستند، این درحالیست که این رقم در کشور ۷۵درصد بوده است.

به گفته وی، شاخص جمعت روستایی تحت پوشش خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد بیش از شاخص کشوری است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.