صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / حمایت صندوق نوآوری از صادرات دانش بنیان به کشورهای همسایه
حمایت صندوق نوآوری از صادرات دانش بنیان به کشورهای همسایه

حمایت صندوق نوآوری از صادرات دانش بنیان به کشورهای همسایه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی از صادرات شرکت‌های دانش بنیان به کشورهای همسایه خبر داد.

دکتر علی وحدت در دیدار با «نعیم ثجیل یسر» وزیر ارتباطات عراق در حاشیه نشست فعالان صنعت IT ایران با وزیر ارتباطات عراق  با بیان اینکه دولت ایران سرمایه جدی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در کشور در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص داده است، گفت: ایران در حوزه های مختلف فناوری پیشرفت کرده که اکثر آنها به دست محققان جوان ایرانی بومی شده اند به طوریکه هم اکنون نزدیک ۴ هزار شرکت دانش بنیان در ایران در همین حوزه ها فعالیت می‌کنند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: یکی از بخش‌های مهمی که شرکت‌های ایرانی در آن سهم بالایی دارند و پیشرفت‌های زیادی در آن حاصل شده، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های  مهم کشور فعالیت گسترده بخش خصوصی در تمامی حوزه به خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هم یکی از نهادهای خصوصی کشور است که درصدد است که ارتباط بین شرکت های این حوزه را مدیریت کند. در همین ارتباط دولت نیز همواره خود را در کنار این شرکت می‌بیند.

وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در بحث تامین مالی در کنار شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: از آنجایی که بحث صادرات به کشورهای همسایه به خصوص کشورهایی با قرابت فرهنگی با ایران اهمیت دارد، صندوق نوآوری و شکوفایی ابزارهای مالی شامل تسهیلات، سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک را برای شرکت‌های بخشی خصوصی با پتانسیل صادرات در نظر گرفته است.

برپایی نمایشگاه توانمندی های شرکت های ایرانی در بغداد

نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق در این دیدار از آمادگی عراق برای برپایی نمایشگاهی از توانمندی های شرکت های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در بغداد خبر داد.وی تصریح کرد: امیدواریم همکاری بسیار گسترده ای بین دو کشور با هدف انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گیرد و شاهد گسترش روز افزون همکاری ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین دو کشور باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.