صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / جنوب سیستان و بلوچستان حتی یک تخت برای بیماری‌های عفونی ندارد
جنوب سیستان و بلوچستان حتی یک تخت برای بیماری‌های عفونی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت

جنوب سیستان و بلوچستان حتی یک تخت برای بیماری‌های عفونی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در این شهرستان فضای درمانی مناسبی نداریم و از مجموع 800 تخت در جنوب استان حتی یک تخت برای بیماری‌های عفونی وجود ندارد.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد مهران امینی فرد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: پیگیر ساخت دو انسکتاریوم در ایرانشهر و چابهار هستیم که با کمک معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان پیگیری‌ها برای راه اندازی آن انجام شده است.

به گفته وی، بیماری تب دانگ به دلیل شرایط آب و هوایی چابهار برای رشد و تکثیر پشه ناقل آئدس در این شهر بسیار جدی است، باید به این موضوع پرداخت، حاشیه نشینی در این شهر خود می تواند سبب تشدید این بیماری شود.

وی تصریح کرد: وجود لاستیک ها در این محیط و روش نگهداری آب در چابهار که عمده آن به صورت آب انبارهای رو باز است نیز مشکل ساز شده است. این موضوع بسیار جدی است و باید کارگروهی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در چابهار تشکیل شود زیرا رفع آن به تنهایی در توان دانشگاه علوم پزشکی نیست و کمک همه مسئولان استان را لازم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  موضوع کنترل با بیماری تب دانگ که از طریق پشه ناقل آئدس منتقل می شود، در جلسه قبل، مطرح و قرار شد با حضور جمعی از مسئولان کشوری، کارگروهی در چابهار برگزار شود و در این برنامه قرار بود راه‌اندازی بخش عفونی و اتاق ایزوله در شهرستان های جنوب استان بررسی شود که این برنامه به تاخیر افتاد.

دکتر سید محمد هاشمی شهری در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: ساخت انسکتاریوم به عنوان بزرگ ترین انسکتاریوم در جنوب شرق کشور در زاهدان در دست اجرا و در سراوان در دستورکار است.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بخش عفونی با اتاق های ایزوله استاندارد چه کمکی می‌تواند انجام دهد چرا که ساخت بخش ایزوله با دیگر بخش‌ها متفاوت است و هزینه های زیادی دارد. اگر مشکل مالی رفع شود ساخت این بخش شروع می‌شود که نیاز همه شهرهای استان است.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.