صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / بازار کار؛ یکی از گیرهای اساسی طرح اشتغال پایدار روستایی
بازار کار؛ یکی از گیرهای اساسی طرح اشتغال پایدار روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد:

بازار کار؛ یکی از گیرهای اساسی طرح اشتغال پایدار روستایی

‌معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بازار کار یکی از گیرهای اساسی طرح اشتغال پایدار روستایی است.

دکتر محمد امید

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌دکتر محمد امید در کارگروه اشتغال خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود، افزود: برای حل این مشکل نیز اگر احتیاجی به کمک های بلاعوض باشد، پرداخت می کنیم و تلاش خواهیم کرد اگر مشکلات قانونی نیز وجود داشته باشد، مرتفع می شود.

وی با اشاره به اینکه بازار را در طرح اشتغال پایدار روستایی یک اصل اساسی می دانیم، ادامه داد: اگر بازار وجود داشته باشد تولید ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در گذشته میزان صادرات صنایع تولیدی همچون صنایع دستی حدود سه میلیارد دلار بوده که امسال به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است و باید برای آن نیز چاره ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰ درصد از جمعیت ایران در روستاها و ۳۰ درصد در روستاها شهرها ساکن بوده اند اما هم اکنون این وضعیت فرق کرده است و در حال حاضر ۲۶ درصد از جمعیت ایران روستایی و مابقی شهری هستند و مهمترین علت آن است که زمانیکه به توسعه زیرساخت های روستا مشغول بوده‌ایم، از ایجاد و توسعه اشتغال در این مکان ها غافل شده ایم.

امید تاکید کرد: برای رفع این مشکل طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری را در کشور اجرا کرده ایم و برای اینکه این طرح هر چه سریع تر پیش رود توپ را در زمین استان ها انداخته ایم و باید استانداران و فرمانداران از این فرصت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح دولت و مجلس وظیفه خود را انجام داده اند و مشکلاتی که مطرح می شود یکی بعد از دیگر در حال مرتفع شدن است، به عنوان مثال یکی از مهمترین مشکلاتی که اعلام می شد اختیارات اندک بوده که سقف اختیارات نیز افزایش داده شده است.

وی توضیح داد: موضوع تضامین از دیگر مشکلاتی بوده که اعلام می شد اما هم اکنون قبول تضامین از سوی بانک ها نیز سهل و روان شده است و اما اگر استانی با اختیار خود سخت گیری می کند آن مشکل باید در آن استان حل شود.

وی با تاکید بر اینکه تسهلات ارائه شده باید در خصوص هدف مورد نظر هزینه شود و نباید انحرافی در آن ایجاد شود، گفت: باید یک گزارش قانع کننده در این خصوص تهیه کنیم و بگویم که ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کجا هزینه و چقدر توانسته شغل پایدار در روستاها ایجاد کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: اگر هم اکنون انحرافی در هزینه کرد این تسهیلات در طرحی مشاهده شده و یا اینکه نتوانسته تحولی ایجاد کند باید جلوی آن را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تاکید اصلی در ارائه تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایر ایجاد زنجیره ارزش است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.