صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پوتین: اجرای طرح خروج آمریکا از سوریه قدمی مثبت است
پوتین: اجرای طرح خروج آمریکا از سوریه قدمی مثبت است

پوتین: اجرای طرح خروج آمریکا از سوریه قدمی مثبت است

رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: عملی شدن طرح خروج آمریکا از سوریه یک قدم مثبت خواهد بود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست خبری مشترک رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای‌جمهور ترکیه و روسیه در مسکو برگزار شد. پوتین در رابطه با دیدار خود با اردوغان گفت: فضای بسیار سازنده‌ای حاکم بود و پیرامون روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو کردیم.

پوتین اظهار کرد: بر روی راه حل پایدار در مسأله سوریه کار می‌کنیم. می‌خواهیم این موضوع از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: قصد داریم اجلاس سه‌جانبه ترکیه، ایران و روسیه را در مسکو برگزار کنیم.

پوتین همچنین طی اظهاراتی پیش از دیدار دوجانبه‌ با اردوغان در کاخ کرملین مسکو، اعلام کرد: اکنون نتایج دیدارهای مستمر با اردوغان را مشاهده می‌کنیم. حجم تجارت میان دو کشور در ۱۰ ماه نخست سال گذشته بیشتر از مجموع کل حجم سال ۲۰۱۷ بوده است.

وی افزود: همچنین شمار گردشگران روس در ترکیه در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۳۰ درصدی به شش میلیون تن رسیده است که این موضوع نیز باعث تعمیق روابط مردم دو کشور می‌شود.

پوتین با اشاره به تقویت روابط ترکیه و روسیه، گفت: اقدامات دوست عزیزم اردوغان نقش موثری در روابط دوجانبه و رسیدن آن به این سطح داشته است. متوجه اهمیت گسترش این روابط از نظر شما هستیم و می‌دانیم که در این راستا تلاش زیادی می کنید.

وی در خصوص پروژه‌های مشترک دو کشور نیز اظهار داشت: به اجرای پروژه‌های کلان و استراتژیک ادامه می‌دهیم. همچنین در مورد مسائل امنیتی و منطقه‌ای فعالیت‌های فراوانی انجام می‌دهیم.

رییس‌جمهوری روسیه درباره حادثه آتش‌سوزی دو کشتی در تنگه کرچ نیز گفت: به رغم این که مسئولان تمامی تلاش خود را کردند اما در کرچ شاهد یک فاجعه بودیم. با خانواده و نزدیکان قربانیان ابراز همدردی می‌کنم.

در حال تکمیل…

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.