صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / پاسخ تامین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»

پاسخ تامین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»

مبالغ بسته حمایتی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای شش میلیون و ۱۵۰ هزار مشمول واریز شد و عملیات پرداخت به اتمام رسید، با این حال هنوز برخی بیمه‌شدگان نسبت به عدم دریافت بسته‌های حمایتی و همچنین عدم انطباق مبالغ واریزی با ارقام اعلام شده بنابر بُعد خانوار معترض‌اند.

بسته حمایتی دولت

به گزارش کسب و کار نیوز، در پاسخ به برخی پرسش‌های مردم از جمله اینکه آن دسته از بیمه شدگان که از آنها شماره حسابی ندارید باید چه کنند؟ اظهار کرد: آمار افرادی که اطلاعاتشان را در اختیار داشتیم شش میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بودند که از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، شماره حسابشان در اختیار ما قرار گرفته بود که عینا به بانک‌ها اعلام کردیم.

وی افزود: اگر شخصی احساس کرد مشمول دریافت بسته است یعنی سابقه بیمه پردازی طی هفت ماه گذشته داشت و دریافتی‌اش زیر سه میلیون تومان است اما بسته به حسابش واریز نشده، می‌تواند علت را از طریق تلفن گویای ۱۴۲۰ جویا شود و موارد را گزارش دهد، البته قرار بود که وزارت رفاه سامانه#۴*۴* را فعال کند که آن هم باید طی امروز و فردا فعال شود؛ البته اطلاع دقیقی در این باره ندارم و وزارت تعاون باید در این زمینه پاسخگو باشد.

اردلان همچنین درباره اینکه آیا بسته‌ها مشمول زنان بیمه شده‌ای که همسرشان شغل آزاد دارد می‌شود؟ اظهارکرد: بله.  اگر زن بیمه شده سرپرست خانوار باشد این مبلغ به حساب خودش و اگر سرپرست نباشد به حساب همسر و سرپرست خانوارش واریز می‌شود حتی اگر همسر وی بیمه شده نباشد.

وی درباره دختران کارمند مجرد که تنها فرد بیمه شده خانه خود هستند نیز گفت: بسته به این بیمه شدگان نیز تعلق می‌گیرد و به حساب سرپرست خانوارشان واریز می‌شود.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه‌شدگان سازمان‌ها نیز اظهارکرد: تفاوتی نمی‌کند بیمه شده متعلق به کجا باشد، فقط باید دریافتی زیر سه میلیون داشته باشد و از اول فروردین تا آخر مهر ۹۷ سابقه بیمه‌ای داشته باشد.

اردلان درباره زوج‌های جوانی که هر دو بیمه شده‌اند ولی حساب یارانه‌شان را از خانواده خود جدا نکرده‌اند نیز گفت: این مبلغ به حساب سرپرستشان واریز می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز در کامنت‌هایی نوشته اند: «سلام برای من ۸۰ تومن واریز شده جریان چطوره؟»، «بنده بسته حمایتی را کامل دریافت نکردم،سرپرست خانوار۳نفره هستم،مبلغ۱۰۰ هزارتومن برایم واریزکردن،چرا؟».

همچنین با وجود آنکه مشمولان فهرست سازمان تامین اجتماعی مبالغ حمایتی را دریافت کرده‌اند هنوز برخی بیمه‌شدگان نسبت به عدم پرداخت این مبلغ معترض‌اند و از آنجا که تلفن گویای ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی با حجم زیادی از تماس‌های مردمی روبرو شده نمی‌تواند پاسخگوی همه بیمه‌شدگان باشد. همچنین سامانه موبایلی  #۴*۴* که قرار بود از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان فعال شود همچنان در دسترس نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.