صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مصوبات شورا انعطاف لازم برای اجرایی‌شدن و امکان بازنگری را داشته باشند
مصوبات شورا انعطاف لازم برای اجرایی‌شدن و امکان بازنگری را داشته باشند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد

مصوبات شورا انعطاف لازم برای اجرایی‌شدن و امکان بازنگری را داشته باشند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شدن مصوبات این شورا را از اولویت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: این مصوبات باید انعطاف لازم برای اجرایی‌شدن و همچنین امکان بازنگری را داشته باشند.

عاملی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید سعیدرضا عاملی در حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اجرایی شدن مصوبات شورا در حوزه‌های علمی و فرهنگی را از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: نسبت رابطه این مصوبات با رویه‌های مالی و اداری بسیار مهم است و لازم است این ارتباط به صورت نظام مند برقرار شود.

وی با اشاره به تغییرات و تحولات در حوزه فناوری خاطرنشان کرد: این تحولات در حوزه‌هایی چون علمی و فرهنگی ایجاد خواهد شد. لذا لازم است انعطافی در مصوبات شورا وجود داشته باشد تا امکان بازنگری این مصوبات فراهم باشد.

عاملی با تاکید بر اینکه این بازنگری باید بر اساس نظر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس‌جمهور و توصیه‌های مقام معظم رهبری باشد، یادآور شد: ما باید بازنگری مصوبات شورا را پیگیری کنیم که در این زمینه هم سند نقشه جامع علمی کشور مورد نظر است و هم سند مهندسی فرهنگی و هم سند تحول آموزش و پرورش.

وی همچنین در خصوص برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: بر اساس آیین‌نامه، پیش‌بینی شده است که جلسه می‌تواند با ریاست قائم‌مقام رییس جلسه هم برگزار شود و امیدوارم این جلسات با جلب رضایت رییس‌جمهور در جلساتی که نمی‌تواند شرکت کند نیز برگزار شود.

عاملی اضافه کرد: بر اساس جدول برنامه، هر دو هفته یک بار باید جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود؛ ولی کیفیت جلسات از اصل آن مهمتر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی تاکیدات برای تحولات فرهنگی، اظهار کرد: ما از طریق مقررات‌زدایی و افزایش آگاهی عمومی می‌توانیم اصلاح فرهنگی را انجام دهیم؛ ضمن آنکه باید توجه شود که بسیاری از عوامل مرتبط با فرهنگ بیرون از حوزه فرهنگی است. به طور مثال اگر عدالت اجتماعی به صورت نهادینه در جامعه اجرایی شود، قدرت صندوق تامین اجتماعی برای حمایت از افرادی که قدرت مالی کمتری دارند، موجب رضایت عمومی خواهد شد و متعاقب آن دنبال کردن ارزش‌های اسلامی-ایرانی نیز با سهولت انجام خواهد شد.

عاملی اضافه کرد: در مقابل اگر جامعه‌ای ناراضی داشته باشیم، ممکن است افراد جامعه در بسیاری از موارد از قوانین تمکین نکنند؛ از این رو عدالت اجتماعی بنیانی است که همواره به عنوان یک ارزش اسلامی و انقلابی مورد نظر بوده و باید در این زمینه حرکت کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در بسیاری از موارد عدالت اجتماعی یک امر شخصی تلقی می‌شود، افزود: فناوری اطلاعات ظرفیت “استبداد خیر را که به معنی “سیستم” است، ایجاد خواهد کرد. ما در خارج از سیستم نمی‌توانیم حرکت کنیم.

وی به عنوان مثال به وضعیت فروش تراکم شهری اشاره کرد و گفت: اگر در فروش تراکم شهری تعرفه‌ها و اشخاص باشند، فرد با نظر خودش اقدام به فروش تراکم می‌کند؛ ولی اگر سیستم در این زمینه وارد شود، سیستم راه فرار را برای کسی فراهم نمی‌کند.

به گفته وی، عقلانیت سیستمی راهبرد بسیار بنیادی می‌دهد که آن اصلاح اوضاع فرهنگی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.