صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / صله‌ارحام و انفاق پادزهر فقر است
صله‌ارحام و انفاق پادزهر فقر است

رئیس سازمان بهزیستی:

صله‌ارحام و انفاق پادزهر فقر است

رئیس سازمان بهزیستی کشور صله‌ ارحام،انفاق و وقف را پادزهر فقر بیان کرد.

دکتر قبادی‌دانا

به گزارش کسب و کار نیوز، وحید قبادی دانا روز گذشته در دیدار جمعی از مسئولین سازمان بهزیستی کشور با آیت الله سبحانی در قم، کمک های سازمان بهزیستی به نیازمندان و معلولان را اندک شمرد و گفت: مساعدت‌های مالی ما چندان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و هدف ما این است که بتوانیم از این معلولیت‌ها پیشگیری کنیم.

وی در خصوص انواع معلولیت‌‎ها عنوان کرد: بخش اعظم این معلولیت‌های جسمی، بعد از تولد و در اثر تصادفات است اما بخشی نیز مادرزادی و ژنتیکی است که از بدو تولد همراه کودکان است و معمولا در اثر ازدواج‌های خانوادگی است.

قبادی دانا ادامه داد: بهزیستی طرح پیشگیری از بیماری‌هایی که به طور ژنتیکی عامل معلولیت می‌شوند را در دستور کار خود دارد و با آزمایش‌ها و غربالگری های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و قبل از زایمان سعی در جلوگیری از آن‌ها دارد.

وی در پاسخ به سوال آیت الله سبحانی، “فراموشی” را دو نوع دانست و اذعان کرد: نوع اول فراموشی که برگشت‌پذیر است دراثر افسردگی حاصل از خانه‌نشینی در سنین بالا ایجاد می‌شود که دوای آن، صله‌ ارحام است؛ نوع دیگر در اثر آلزایمر ایجاد می‌شود که می‌توان با مطالعه و فعالیت‌های ذهنی از آن جلوگیری کرد اما برگشت پذیر نیست، هرچند قابل کنترل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره‌ به آسیب های اجتماعی، از اعتیاد به عنوان سر منشا بسیاری از مفاسد نام برد و ضمن تاکید بر نقش روحانیت در جلوگیری از شیوع اعتیاد، افزود: در این زمینه سازمان بهزیستی با انجام آموزش‌هایی به صورت غیرمستقیم، سعی دارد تا افراد را آماده کند که اگر در شرایط آسیب‌زا قرار گرفت و دوست یا فامیلی به او مواد مخدر تعارف کرد، قدرت “نه” گفتن داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به یکی دیگر از آسیب ‌های گریبان‌گیر جامعه یعنی طلاق اشاره کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته به علت مشکلات اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و شیوع اعتیاد، شاهد کاهش آمار ازدواج و افزایش سرانه‌ی طلاق بوده‌ایم که این امر می‌تواند منجر به تهدید نهاد خانواده به عنوان عالی ترین نهاد پیشگیری کننده از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های روحی، بشود.

وی فقر را یکی دیگر از آسیب‌های جامعه دانست و اظهارکرد: شرایط بد اقتصادی کشور به این آسیب دامن زده‌است و پادزهر فقررا باید در صله‌ی ارحام و نزدیکی خانواده‌ها به هم وهمچنین گسترش فرهنگ انفاق و وقف جست‌وجو کرد؛ در این راستا روحانیون و علما می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند زیرا گوش شنوای بسیاری از مردم به منابر و علماست.

قبادی دانا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شما و مردم عزیز، مارا در راه خدمت به کسانی که جز خدا کسی صدای‌شان را نمی‌شنود، و جز او فریادرسی ندارند، با کمک‌های مادی و معنوی‌تان یاری کنید.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.