صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شهادت یک عضو حماس در حمله رژیم صهیونیستی و تعلیق انتقال کمک‌های قطر به غزه
شهادت یک عضو حماس در حمله رژیم صهیونیستی و تعلیق انتقال کمک‌های قطر به غزه

شهادت یک عضو حماس در حمله رژیم صهیونیستی و تعلیق انتقال کمک‌های قطر به غزه

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه به پایگاه حنبش حماس در نوار غزه، یکی از اعضای این جنبش به شهادت رسید، این در حالی است که نخست وزیر این رژیم انتقال کمک‌های مالی قطر به غزه را لغو کرد.

نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی حمله خمپاره‌ای روز گذشته به این پایگاه را در واکنش به “زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی و عبور دو فلسطینی از دیوار حائل در جریان اعتراضات در مرزها” عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسؤول اسرائیلی گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم انتقال سری سوم کمک مالی قطر به نوار غزه را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد در حالیکه قرار بود روز چهارشنبه در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای توقف تنش‌ها وارد غزه شود. وی درباره زمان وصول آن اظهارنظری نکرد.

شبکه هفت اسرائیل ادعا کرد، نتانیاهو این تصمیم را به دنبال وقوع حوادث امنیتی در مرزهای شمال و شرق غزه اتخاذ کرده که منجر به زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی شد.

در این راستا، گروه‌های فلسطینی نسبت به این سنگ‌اندازی‌های اسرائیل از جمله ممانعت از تحویل کمک‌های قطر به غزه هشدار دادند.

دولت اسرائیل هفتم ژانویه هم انتقال کمک‌های مالی قطر برای پرداخت حقوق‌های کارمندان غزه را لغو کرده بود.

طریقه پرداخت کمک‌های قطر ناخشنودی سازمان آزادی‌بخش فلسطین را در پی داشت تا جایی که واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی این سازمان ورود کمک‌های قطر به این شکل را به باد انتقاد گرفت و گفت، این اقدام کسانی را که به دنبال تشدید دودستگی هستند امیدوار می‌کند. جناح مشروع و قانونی یعنی سازمان آزادی‌بخش به عنوان مسؤول ملت فلسطین وجود دارد و وقتی که رژیم اشغال‌گر این نهاد را نادیده می‌گیرد و کمک‌ها از طریق رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه و ضمن دستوراتی از اسرائیل وارد غزه می‌شود، دوستگی عمیق‌تر می‌شود.

مصر و سازمان ملل تلاش دارند در غزه  آتش‌بس برقرار کنند و قطر نیز در ماه نوامبر متعهد شد ۱۵۰ میلیون دلار طی شش ماه با هدف کاهش فشار اقتصادی به غزه کمک کند.

امدادگران فلسطین در غزه اعلام کردند، در اثر حمله سه شنبه ارتش اسرائیل به مرکز دیده‌بانی در غزه دو عضو دیگر حماس زخمی شدند.

از زمان آغاز تظاهرات هفتگی فلسطینیان در ماه مارس با هدف اعمال فشار برای پایان دادن به محاصره غزه و حق بازگشت به مناطق خود تنش در مرزها افزایش یافته است، مناطقی که پس از جنگ ۱۹۴۸ فلسطینی‌ها از آن بیرون رانده شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز اعتراضات بیش از ۲۲۰ تن را به شهادت رسانده است و نیروهای این رژیم برای ممانعت از نفوذ حماس به مرزها از سلاح مرگ‌بار استفاده می‌کنند.

پیشتر ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، به سمت یکی از نیروهایش حین مقابله با فلسطینیانی که در دیوار حائل سنگ پرتاب می‌کردند، تیراندازی شده و زخمی شده است و دو فلسطینی نیز پیش از بازگشت به غزه از مرزها عبور کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.