صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / استفاده از اتوبوس‌های خودران در فرودگاه توکیو برای المپیک ۲۰۲۰
استفاده از اتوبوس‌های خودران در فرودگاه توکیو برای المپیک ۲۰۲۰

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است

استفاده از اتوبوس‌های خودران در فرودگاه توکیو برای المپیک ۲۰۲۰

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که اتوبوس‌های خودران در فرودگاه توکیو برای مسافران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، کار جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند.

اتوبوس خودران

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، فیز اعلام کرد، مسافران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در فرودگاه هاندا ژاپن در سال آینده می‌توانند از اتوبوس‌های خودران در فرودگاه برای انتقال به هواپیما و پیاده شدن از آن، استفاده کنند.

در حال حاضر این اتوبوس‌ها در مرحله آزمایشی هستند.

۶ شرکت ژاپنی از جمله شرکت آنا (ANA)، آزمایش ۱۰ روزه خود را با نمونه اولیه این اتوبوس‌های بدون راننده در هفته گذشته آغاز کرده‌اند.

و جهت اطمینان از ایمن بودن اتوبوس‌های خودران، آن‌ها را با راننده انسانی در صندلی جلو جهت خطرات احتمالی مورد آزمایش قرار دادند.

راننده در صندلی جلوی فرمان، با دستکش سفید نشسته و دست‌هایش را بالا نگه داشته، تا در صورت نیاز بتواند اتوبوس را کنترل و در غیر این صورت، نباید با اتوبوس کار کند.

پژوهشگران اظهار کردند: امیدوارند بتوانند اتوبوس‌های خودران را با شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه‌اندازی کنند.

این وسیله نقلیه ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر را دارد و  فاصله دو پایانه را با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت با استفاده از جی‌پی‌اس و نشانگرهای مغناطیسی در جاده می‌پیماید.

هنوز هزینه این سیستم و تعداد افرادی که در نهایت با این اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شوند، مشخص نشده است.

مسوولان کشور ژاپن امیدوار هستند که بتوانند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ فرصتی برای نشان دادن پروژه‌های پیشرفته در زمینه فن‌آوری این کشور داشته باشند. البته حمل و نقل بدون راننده بخش مهمی در این کشور خواهد بود، چرا که کشور ژاپن با کمبود نیروی کار و کاهش و پیرشدن جمعیت مواجه است.

کارشناسان افزودند: کاهش جمعیت در ژاپن، باعث شده تا این کشور در تلاش برای معرفی فن‌آوری‌های جدیدی باشد که مستقل کار کنند و نیاز به فرد و یا افرادی برای کار کردن با آن‌ها نباشد. و در واقع فعالیت بهتری با کارکنان کم‌تر انجام دهد.

آل نیپون ایرویز، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است که به اختصار آنا نامیده می‌شود و دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه، میناتو توکیو قرار دارد.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.