صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پایه‌گذاری نسل آتی شرکت‌های تبلیغاتی
پایه‌گذاری نسل آتی شرکت‌های تبلیغاتی

نبود استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بازاریابی، تبلیغات و تحقیقات

پایه‌گذاری نسل آتی شرکت‌های تبلیغاتی

نبود استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بازاریابی، تبلیغات و تحقیقات چالشی است که در همایش گروه dnaunion با موضوع معرفی مرکز نوآوری آو (AAV)مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا ناصر پاشاپور نیکو، مدیرعامل گروه dnaunion اهداف ایجاد مرکز نوآوری آو را برشمرد و گفت: «سه هدف اصلی که به طور مشخص در این مرکز به دنبال آن هستیم ارتقای خدمات شرکت‌های تبلیغاتی گروه dnaunion، کمک به دسترسی آسان مشتریان به استارت‌آپ‌ها در حوزه Ad Tech ،Mar Tech و ارائه خدماتی فراتر از خدمات سنتی به صاحبان برند است.»

شلیله با اشاره به اینکه مراکز رشد زیادی طی سال‌های گذشته در کشور به وجود آمده‌اند، گفت: «مراکز نوآوری تخصصی در حوزه تکنولوژی‌های نوین، تبلیغات و بازاریابی که بخش مشخصی را دنبال می‌کنند، انتقال تجربه بیشتر به استارت‌آپ‌ها را به همراه دارند و نتیجه بهتری نسبت به مراکز عمومی دارند. شاید مهم‌ترین تفاوت مرکز نوآوری آو با مراکز عمومی این باشد که تجربه‌ها به طور تخصصی انتقال می‌یابند.» شلیله درباره تیمی با فعالیت مشابه این مرکز وجود داشته یا نه، گفت: «در حوزه صنعت و بانکداری نمونه‌هایی را می‌توان یافت. نگاه صنایع سنتی این است که با روش‌های کاربردی و بومی مدلی متناسب با صنعت خود را طراحی کنند؛ به این ترتیب این نگاه تخصصی در صنایع به وجود آمده که آنها با راه‌اندازی مراکز نوآوری، بتوانند به استارت‌آپ‌های حوزه خودشان کمک کنند.»

تسهیل انتقال ایده و تجربه

مدیرعامل گروه dnaunion درباره تفاوتی که مرکز نوآوری آو با دیگر مراکز دارد، گفت: «یک تفاوت این مرکز به تجربه استارت‌آپ‌هایی بر می‌گردد که در حوزه Ad Tech فعالیت می‌کنند. درحقیقت مرکز آو انتقال ایده و تجربه از یک کسب‌وکار موفق را را روانتر می‌کند. آینده صنعت بازاریابی از خلاقیت به نوآوری انتقال پیدا کرده است، به این ترتیب شرکت‌های فعال در این عرصه عمیق‌تر به مساله مشتری نزدیک می‌شوند و ریشه‌ای‌تر به موضوع می‌پردازند.» او افزود: «وجود ما فقط برای حل‌وفصل مشکل استارت‌آپ‌ها و اصلاح اکوسیستم‌ها نیست، بلکه اینجا هستیم تا نسل آتی آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌های بازاریابی را پایه‌گذاری کنیم.»

ارتباط گسترده با مشتری

کورنگی اصل اول در یک اکوسیستم را شرایط و عوامل به وجود آمدن آن دانست و توضیح داد: «من فکر می‌کنم مرکز نوآوری آو شرایط، عوامل و استعدادهای شروع یک نوآوری را دارد. فضا و ابزار مناسب برای سرمایه‌گذاری در این مرکز فراهم است، ولی مساله اصلی وجود مشتری است و این ارتباط با مشتری یکی از قابلیت‌هایی است که اکثر زیست‌بوم‌های فعال به دنبال آن هستند.» او در ادامه گفت: «گروه dnauinion با دسترسی به مشتریان اصلی در بازار تبلیغات می‌تواند به ‌عنوان یک کانال شناسایی برای جوانان با استعداد عمل کند و آنها می‌توانند با فراغ خاطر وارد این مرکز شوند.»عضو هیات مشاور گروه dnaunion با بیان اینکه مرکز نوآوری آو می‌تواند پیوند تبلیغات با محصول مشتریان را محکم کند، گفت: «با توجه به اینکه کسب‌وکارهای بازاریابی بیشتر کسب‌وکارهای B2B را دربر می‌گیرند، وجود شبکه تخصصی مهمترین بخشی است که می‌تواند به ارتباط با مشتری کمک کند و خروجی بهتری را رقم بزند.»

پاشاپور نیکو در جواب به این سؤال که دلیل سرمایه‌گذاری در مرکز نوآوری آو با توجه به اینکه اکنون بیشتر وی‌سی‌ها سرمایه‌گذاری خود را متوقف کرده‌اند چیست، گفت: «باور ما این است که اگر بازار کوچکتر شده، رقبای بزرگ هم حذف شده یا کنار رفته‌اند. این موضوع فضا را برای شروع کارهای جدید فراهم می‌کند. از سوی دیگر این فرصت برای ما به دلیل از بین رفتن رقبای خارجی به وجود آمده است.» مدیرعامل شتاب‌دهنده مپس با توضیح اینکه اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شتاب‌دهنده‌ها وجود دارد، گفت: «در این شرایط بازار داخلی به این آگاهی رسیده که می‌تواند خدمات را از ارزش‌آفرین‌های ایرانی دریافت کند.»در ادامه شلیله با بیان اینکه اکنون دو تیم در مرکز نوآوری آو مشغول به فعالیت هستند، گفت: «علاوه بر این، هفت تیم دیگر برای همکاری آماده می‌شوند که حوزه‌های فعالیت آنها رسانه‌های اجتماعی، تحقیقات بازار و کلان داده‌ است.»

شلیله درباره مزیت مرکز نوآوری آو گفت: «همانطور که در دنیا هر شتاب‌دهنده موفق در کنار مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای موفق بوده‌ است، سابقه بیش از ۱۰ سال گروه dnaunion و نگاه تخصصی آن به حوزه تبلیغات می‌تواند به مشتریان اعتماد بیشتری بدهد تا محصول خود را در این مرکز ارائه دهند.»پاشاپور نیکو در تکمیل صحبت‌های شلیله ادامه داد: «به واسطه درک عمیق ما نسبت به مصرف‌کننده‌ها، نزدیکی با مشتری‌ها، شرکت‌های برند و صاحبان کسب‌وکار، استارت‌آپ‌ها می‌توانند اعتماد بیشتری برای شروع فعالیت در این مرکز داشته باشند.»

همچنین مطالعه کنید:

ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا از ایران تا انتهای سال

به گزارش کسب و کار نیوز، امین ترفع، در دومین همایش ملی ترانزیت با عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.