صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / نقش «توان داخلی» در برنامه افزایش ۴۸ هزار هکتاری گلخانه ها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعلام کرد

نقش «توان داخلی» در برنامه افزایش ۴۸ هزار هکتاری گلخانه ها

به گزارش کسب و کار نیوز از تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، «شاهرخ رمضان نژاد» امروز (سه شنبه) در سی و نهمین سمینار سالیانه حفظ نباتات کشور افزود: این سازمان با ۲۵۰ هزار عضو دانش آموخته کشاورزی در رشته ها و مقاطع مختلف، ذخیره گاه علم کشاورزی است و می تواند با انتقال این دانش به کشاورزان به افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها کمک کند.
رمضان نژاد ادامه داد: ما تاکنون نتوانسته ایم آنطور که باید به انتقال دانش به حوزه کشاورزی کمک کنیم.
وی تاکید کرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با هدف توسعه کشاورزی متحول شود اما تاکنون در صدور پروانه ها به اندازه دولت عمل نکرده است.
این مسئول زمانبر بودن صدور پروانه ها، شفاف نبودن بهای خدمات برای صدور پروانه ها و ایجاد شدن مشکلاتی برای ارائه خدمات را از عواملی دانست که موجب نارضایتی از سازمان شده است و به اصلاح نیاز دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: اگر این سازمان در حوزه های مختلف از جمله انتقال دانش و اطلاعات به محیط های کشاورزی و آموزش بهره برداران فعال شود، به توسعه و تحول بخش کشاورزی منجر می شود.
وی گفت: اکنون باید به عنوان سپاه دانش آماده به کار باشیم و هر جا که لازم شد، حضور پیدا کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، سی و نهمین سمینار سالیانه حفظ نباتات کشور با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونان و مدیران از امروز ۲ بهمن ماه در سازمان حفظ نباتات آغاز به کار کرد و تا چهارم بهمن ماه به مدت سه روز ادامه دارد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در این سمینار گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای کشور ۱۵ هزار هکتار است و برنامه داریم حدود ۴۸ هزار هکتار به آن بیفزاییم.

اقتصام*۹۱۸۶*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

خرید تضمینی گندم ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب سهرابی گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.