صفحه اصلی / اسلایدر / سکه در حصار انتظارات تورمی
سکه در حصار انتظارات تورمی

سکه ۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد

سکه در حصار انتظارات تورمی

تداوم افزایش قیمت سکه در این روزها این سوال مهم را برای مردم به وجود آورده که با نزدیک شدن به عید، امکان مهار قیمت ها در بازار وجود دارد؟ از سویی بانک مرکزی که با نیت کنترل قیمت ها وارد بازار شده، به چه دلیل در کنترل قیمت ها موفق نبوده است؟

گروه بانک

به گزارش کسب و کار نیوز، تداوم افزایش قیمت سکه در این روزها این سوال مهم را برای مردم به وجود آورده که با نزدیک شدن به عید، امکان مهار قیمت ها در بازار وجود دارد؟ از سویی بانک مرکزی که با نیت کنترل قیمت ها وارد بازار شده، به چه دلیل در کنترل قیمت ها موفق نبوده است؟

بر اساس بررسی‌های موجود همه ساله به توجه به تقاضای نوروزی برای سکه، قیمت ها افزایش پیدا می‌کند و این امر طبیعی است اما بخشی از افزایش قمیت هم به انتظارات تورمی در جامعه بر می‌گردد.

در همین رابطه چند وقت پیش رئیس کل بانک مرکزی گفته بود که اگر سکه‌های پیش فروش شده به بازار وارد شود، تاثیر مثبتی در کاهش قیمت ها خواهد داشت و البته روند کاهشی نرخ سکه هر چند ناچیز در این چند ماه این امر را نشان داد. با این حال قیمت ها در بازار سکه حاضر نشده از مرز ۳ میلیون تومان پایین بیاید.

به گفته کارشناسان مدیریت بانک مرکزی برای مهار قیمت ها تا به حال مثبت بوده است اما آنچه برنامه های بانک مرکزی را برای کنترل قیمت ها به هم می‌زند، عملکرد ضعیف سازمان‌های موازی با بانک مرکزی و سازمان های مرتبط با حوزه تولید، صادرات و واردات است.

افزایش قیمت سکه البته تحت تاثیر رشد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی نیز بوده است که به تبع موجب افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی شده است

به گفته کارشناسان صعود قیمت ها در بازار طلا و سکه نشان می دهد، نرخ های ۱۱ و ۱۲ هزار تومانی ارز کاملا مصنوعی است و واقعیت بازار همان چیزی است که بازار سکه نشان می دهد.

بر اساس گزارش های دیروز قیمت سکه ۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز سه شنبه دوم بهمن‌ماه، ۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴ میلیون تومان معامله شد.

هر نیم سکه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷۱۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۴ دلار و ۴۶ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۱ هزار و ۸۹۹ تومان است.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.