صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فناور در اردبیل طی سال آینده
رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فناور در اردبیل طی سال آینده

رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فناور در اردبیل طی سال آینده

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو سال آینده در حوزه راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور دو برابر وضع موجود توسعه کمی و کیفی اتفاق می‌افتد.

حبیب ابراهیم‌پور

حبیب ابراهیم‌پور در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه الکامپ اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۳۰ شرکت فعال در حوزه آی‌تی ۱۷ شرکت که به مرحله دانش بنیان رسیده‌اند در این نمایشگاه محصولات خود را ارائه کردند تا شرایط صدور کالا و محصولات متنوع فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه الکامپ در کنار عرضه محصولات جدید خود سعی دارند تا علل و عوامل موفقیت خود را برای نسل جوان و گروه‌های فعال در بخش فناوری ارائه کرده و به نوعی بستر توسعه کیفی‌تر را به وجود آورند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: این مجموعه‌ها در کنار اشتغالزایی و تولید کالاهای مختلف به تقویت تولید داخلی کمک کرده تا کشورمان از واردات محصولات بی‌کیفیت به ویژه محصولات چینی بی‌نیاز شوند.

ابراهیم‌پور ضرورت حمایت از این شرکت‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: ما از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خود را از مرحله رشد تا پرداخت تسهیلات و حتی ایجاد فضا و امکانات موردنیاز انجام می‌دهیم، به طوری که برای هر شرکت دانش بنیان تسهیلاتی معادل ۳۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک این تسهیلات با هدف افزایش تولید محصول، صادرات و برندسای آن پرداخت شده و به نوعی در استان اردبیل نیز با کمک سایر مسئولان و تاکید استاندار اردبیل پرداخت این منابع قوت و سرعت بیشتری گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نظر مساعد مسئولان امر را در حمایت و پشتیبانی از این شرکت‌ها یادآور شد و گفت: ما با مشکل کمبود فضا و افزایش تقاضای استقرار شرکت‌های دانش بنیان روبرو هستیم، به طوری که فراتر از ۱۴۵ واحد فناور باید فضایی را نیز برای آنها مهیا کنیم تا امکان عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های مختلف را داشته باشند.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: در سال آینده تا یک و نیم برابر و طی دو سال آینده تا دو برابر نسبت به وضع موجود افزایش فعالیت‌ها را در واحدهای رشد و فناوری و دانش بنیان شاهد خواهیم بود که انتظار می‌رود ۲۱ شرکت دانش بنیان فعلی استان در دو سال آینده دو برابر افزایش یافته و فعالیت‌های متنوعی را در این حوزه نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.