صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / دردسرهای تعطیلی دولت آمریکا برای پناهگاه‌های زنان بی‌خانمان
دردسرهای تعطیلی دولت آمریکا برای پناهگاه‌های زنان بی‌خانمان

دردسرهای تعطیلی دولت آمریکا برای پناهگاه‌های زنان بی‌خانمان

تعطیلی دولت آمریکا و قطع بودجه فدرال برای پناهگاه‌های حمایت از زنان و کودکانی که تجربه خشونت خانگی را داشته‌اند دردسرهای زیادی آفریده است.

پناهگاه زنان بی خانمان خشونت خانگی

به گزارش کسب و کار نیوز، بن‌بست سیاسی در واشنگتن و تصمیم بر تعطیلی دولت، عواقب بسیاری در پی داشت که در این میان می‌توان به دردسرهای ایجاد شده برای یک پناهگاه حمایت از زنان و کودکانِ تحت خشونت خانگی اشاره کرد که به شدت به بودجه فدرالی وابسته و در حال از دست دادن آن است.

این پناهگاه در گوشه‌ای از غرب ویرجینیا که مکانی امن را برای زنان و کودکان قربانی موقعیت‌های خطرناک از سراسر آمریکا فراهم می‌آورد به شدت تحت تاثیر تصمیمات سیاسی واشنگتن قرار گرفته است. 

مدیر اجرایی این پناهگاه می‌گوید: پس از تعطیلی دولت، بودجه فدرال برای این پناهگاه نیز رفته رفته قطع شده و در طول یک هفته ما تنها ۲۶ دلار بودجه برای تامین غذای زنان و کودکان ساکن پناهگاه داشته‌ایم. در حالی که به طور معمول حدود ۲۶۰ دلار در هفته صرف خرید مواد غذایی پناهگاه می کنیم. همچنین بودجه کافی برای تامین پوشک برای کودکان ساکن این پناهگاه نیز نداریم.

او ادامه می‌دهد: ما دیگر قادر به تامین مالی پناهگاه نبوده و نگران این هستیم که مجبور به اخراج کارمندان خود شویم و پس از آن نیز نمی دانیم با ساکنانی که به این مکان پناه آورده اند چه باید بکنیم. در نتیجه این افراد مجبور به تحمل شرایط بد و خشونت آمیز قبل می شوند.

در گذشته این پناهگاه به زنانی که به این مکان امن پناه می آوردند کمک می کرد تا با جمع آوری مبلغی به زندگی عادی خود بازگردند اما با قطع بودجه فدرال این امکان دیگر برای پناهگاه وجود ندارد.

بنابر گزارش اسکای نیوز، این بدان معناست که زنانی که از خشونت خانگی فرار کرده و به این پناهگاه آمده‌اند مجبور به ترک این خانه امن شده و آواره خیابان ها شوند و زن های دیگر تحت خشونت های مختلف خانگی برای فرار از موقعیت نامطلوب خود تلاشی نکرده و به خشونت ها تن بدهند.

انتهای پیام

مترجم: مهسا سلطانی/ دبیر خبر: معصومه انصاری

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.