صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تاج‌الدین: با این بودجه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسال دیگر عقب می‌افتد
تاج‌الدین: با این بودجه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسال دیگر عقب می‌افتد

تاج‌الدین: با این بودجه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسال دیگر عقب می‌افتد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت در بودجه ۹۸ تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده است این در حالی است که به گواه مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری این طرح نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت و مجلس دارد.

ناهید تاج الدین

ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: متاسفانه به رغم آنکه در بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده که  سازمان تأمین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند و با وجود گذشت دو سال از اجرای برنامه ششم، همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان به دلیل عدم تامین اعتبار اجرا نمی‌شود و عمده‌ترین بهانه آن نیز عدم پرداخت و عدم تعیین تکلیف  طلب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت است .

وی افزود: در ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده که دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به پرداخت بدهی حسابرسی‌شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل‌های مشخص اقدام کند و در اجرای حکم این بند باید سالانه حداقل ۱۰%درصد بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تسویه شود و هرگونه تعهد جدید برای سازمان تأمین اجتماعی باید در قانون بودجه همان سال پیش‌بینی و تأمین شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت در بودجه ۹۸ تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده؛ این در حالی است که به گواه مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات از سوی دولت و مجلس دارد و اعتباراتی که تاکنون به این امر اختصاص یافته حدود ۴۴۰۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر است. ضمن آنکه همسان سازی حقوق در بودجه ۹۸ نیز حداقل به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

تاج الدین اضافه کرد: اختصاص رقم ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ برای اجرای همسان سازی در حالی که ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این امر لازم است، دقیقا به معنای این است که  یکسال دیگر همسان سازی به تعویق می افتد و ما شاهد یکسال اهمال در انجام برنامه ششم هستیم  .

وی خاطرنشان کرد: نباید بیش از این قانون برنامه ششم بی‌اعتبار شود و بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز که هزینه‌های زندگی آنها به مراتب از کسور پردازان بیشتر است اینطور دچار بحران معیشت باشند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.