صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / افزایش ۲۳درصدی بودجه فرصت‌های مطالعاتی درسال ۹۸/ظرفیت اعزام به خارج در گرو تثبیت سیاست‌های ارزی

رئیس سازمان امور دانشجویان مطرح کرد

افزایش ۲۳درصدی بودجه فرصت‌های مطالعاتی درسال ۹۸/ظرفیت اعزام به خارج در گرو تثبیت سیاست‌های ارزی

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش حدود ۱۱ درصدی بودجه این سازمان در سال ۹۸ در لایحه پیشنهادی این سازمان خبر داد و گفت: این میزان افزایش بودجه برای بورس و فرصت‌های مطالعاتی تا ۲۳ درصد است.

بودجه دانشگاهها

 دکتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به وضعیت بودجه سال آینده سازمان امور دانشجویان در لایحه پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: متناسب با رشد عمومی بودجه‌ کشوردر سال ۹۸، بودجه‌ مربوط به امور دانشجویان نیز با رشد حدود ۱۰تا ۱۱ درصد مواجه شده است. اگر چه ردیف مربوط به بورس و فرصت‌های مطالعاتی نیز به دلیل گران شدن نرخ ارز با افزایش ۲۳ درصدی بودجه مواجه بود که امیدوار هستیم این میزان مجددا افزایش یابد. اما در مجموع رشد عمومی بودجه دولت با مقداری بیشتر برای حوزه‌ دانشجویی پیش بینی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ در برنامه ریزی بودجه سال آینده فرصت‌های مطالعاتی و بورس خارج از کشور حذف نشده است و اگر سیاست‌های ارزی همین سیاست‌های فعلی باشد ما در سال آینده اعزام به خارج از کشور خواهیم داشت. اما هنوز ظرفیت آن مشخص نیست. چرا که باید منتظر باشیم تا ببینیم بودجه‌ای که در مجلس تعیین می‌شود چه میزان خواهد بود تا بر اساس آن بتوانیم به شکل نرمال اعزام‌ها را ادامه دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش میزان انواع وام‌های دانشجویی در سال آینده خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هم از محل افزایش بودجه عمومی و هم از محل درآمدهای خود بنا دارد میزان انواع وامهای دانشجویی در سال ۹۸ را افزایش دهد.اما این که این افزایش به چه میزان خواهد بود باید در هیات امنا تصمیم گیری شود.

دکتر صدیقی با تاکید بر این که حدود ۵۰ درصد بودجه جاری سازمان امور دانشجویان پرداخت شده است، افزود:‌ میزان تخصیص معادل دانشگاه‌ها است اگرچه تخصیص ما از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور حدود ۷۰ درصد بود اما میزان پرداختی به ۵۰ درصد می‌رسد که امیدواریم تا پایان سال به نقطه حداکثری تخصیص برسیم.

معاون وزیر علوم همچنین تاکید کرد: به دلیل عدم پرداخت به موقع بودجه، با یک سری مشکلاتی در دانشگاه‌ها مواجه شده بودیم که البته این مشکلات از طرق دیگری در بخش تغذیه دانشجویی تامین شد؛ ولی در مجموع در حوزه‌ تغذیه ما هم با افزایش قیمت مواد غذایی و همچنین تعداد متقاضی مواجه هستیم که این موضوع دانشگاه‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده بود که خوشبختانه وزارت علوم توانست کمک‌هایی را به دانشگاه‌ها در حوزه‌ی تغذیه انجام بدهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.