صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / سیاست های ارزی ایران بدون توجه به چرخه مالی اروپاست
سیاست های ارزی ایران بدون توجه به چرخه مالی اروپاست

همتی:

سیاست های ارزی ایران بدون توجه به چرخه مالی اروپاست

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه برنامه ریزی و سیاست های ارزی ایران مستقل از چرخه مالی اروپاست، ابراز امیدواری کرد که سازوکار مالی ویژه اروپا (SPV) برای ایران در آینده نزدیک راه اندازی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالناصر همتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درخصوص وضعیت کنونی بازار ارز افزود: امروز با افتخار می گویم به سمت پایداری رخدادهای اجتماعی و اقتصادی آن پیش می رویم و بر قدرت بزرگ جهانی که با تمام ابزار به جنگ انقلاب اسلامی رفته، فایق آمده و اکنون بر نوسانات بازار ارز غلبه کرده ایم.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت خوبی در ذخایر اسکناس ارزی در کشور داریم، ادامه داد: برنامه ریزی های بانک مرکزی برای یک ماه و دو ماه نیست و اگرچه در مقاطعی مشکلاتی پیش آمد، امروز این موضوع حل شده و نقل و انتقالات ارزی روانتر انجام می شود به نحوی که قطع واردات نفت در مقطعی وقفه ای را در دریافت ارز ایجاد کرد اما اکنون ده‌ها میلیارد دلار ارز فعال در خارج از کشور داریم که قابل استفاده هستند.
همتی تصریح کرد: با روندی که پیش می رود، سنگ اندازی دشمنان کمک خواهد کرد تا به اقتصاد مقاومتی دست یافته و بودجه نفتی را کاهش دهیم.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه در شرایط فعلی تکیه بر تولیدات داخلی بیشتر خواهد شد، افزود: در این صورت نتایج بهتری برای رفاه مردم فراهم خواهیم کرد.
وی در ادامه در مورد بازگشت ارز حاصل صادرات نیز گفت: برخی از صادر کنندگان عادت کرده بودند که ارز را به کشور نیاورند و ما از آنها گله مند هستیم، اما با تعاملاتی که اخیرا با تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشتیم، بسیار امیدواریم و حتما جریان ورود ارز به کشور بیشتر خواهد شد؛ البته با همه این احوال نزدیک به ۹٫۲ میلیارد دلار ارز صادراتی را از سمت صادرکنندگان دریافت کردیم که این رقم به نظر من کم است و می تواند بهتر شود. با توافقاتی که با صادرکنندگان داریم روند ورود ارز بیشتر نیز خواهد شد.
ادامه دارد…
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.