صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / حجم بسته های اینترنتی بدون تغییر قیمت ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد
حجم بسته های اینترنتی بدون تغییر قیمت ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد

حجم بسته های اینترنتی بدون تغییر قیمت ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت حجم بسته های اینترنتی بدون تغییر قیمت حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

اخیرا بسیاری از کاربران اینترنت موبایل اعلام کردند که قیمت بسته های اینترنتی افزایش پیدا کرده است و بر این باورند که اپراتورها به صورت غیرقانونی قیمت بسته های اینترنتی را افزایش می‌دهند و این اقدام آن‌ها حقوق مصرف‌کنندگان را نقض می‌کند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به شکایت کاربران مبنی بر افزایش قیمت بسته های اینترنتی عنوان کرده بود این موضوع را پیگیری کرده و تعرفه‌ها را نیز اصلاح می‌کنیم.

قبل از این‌که شکایت کاربران مبنی بر افزایش قیمت بسته های اینترنت از سوی اپراتورها مطرح شود، وزیر ارتباطات در خصوص نظارت بر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت گفته بود نظارت دقیقی بر اپراتورها انجام می‌شود و تاکنون کم‌فروشی دیده نشده است. همچنین بر اساس گزارش سازمان تنظیم و مقررات در زمینه بسته های اینترنتی و مکالمه‌ها، در گذشته سهم مصرف فناوری اطلاعات در زندگی مردم ۲٫۱ درصد سبد خانوار بوده است، اما با افزایش تعرفه‌ها، تعرفه مکالمه‌ها و بسته های اینترنتی که در چارچوب مصوبه‌های سازمان تنظیم مقررات انجام شده است، این سرانه مصرف به ۰٫۳ درصد افزایش پیدا کرد و به دنبال آن درآمد اپراتورها نیز ۷ تا ۱۰ درصد رشد یافته است.اکنون محمد جواد آذری جهرمی به وعده پیگیری و اصلاح تعرفه‌های اینترنت عمل کرده است و در صفحه شخصی خود نوشت:بسیاری از مردم نسبت به افزایش قیمت بسته های اینترنتی شکایت دارند. با شروع مدیریت هزینه‌ها در اپراتورها، از هفته گذشته اصلاح قیمت‌ها آغاز شد. فعلا با همان قیمت‌ها، ۱۰ درصد حجم بیشتر اضافه شده است. کاهش هزینه‌ها در اپراتورها با جدیت پیگیری می‌شود.

گفتنی است در گذشته اپراتورهای اینترنتی از شرایط تعرفه بسته های اینترنت موبایل ابراز نارضایتی کردند و معتقدند به دلیل این‌که درآمد اپراتورهای موبایل از تعرفه صوت به خوبی تامین می‌شود، می‌توانند واحد دیتای موبایل کشور را پوشش‌دهی کنند و در نتیجه تعرفه‌های موبایل کاهش پیدا کرده است. چنین وضعیتی باعث می‌شود تا شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) با مشکلات مالی مواجه شده و مشترکان خود را از دست بدهند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.