چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / شهرستان پردیس برای اسکان ۶۰۰ هزار نفر باید زیست‌پذیر شود
شهرستان پردیس برای اسکان ۶۰۰ هزار نفر باید زیست‌پذیر شود

استاندار تهران:

شهرستان پردیس برای اسکان ۶۰۰ هزار نفر باید زیست‌پذیر شود

استاندار تهران گفت: شهرستان پردیس از بیشترین نرخ رشد جمعیت در کشور برخوردار است و با روند کنونی انتظار می رود در چهار سال آینده شاهد اسکان ۶۰۰هزار نفر از مردم در آن باشیم. بر همین اساس باید تمام تمهیدات و مناسبات لازم به کار گرفته شود تا پردیس به عنوان شهری زیست پذیر برای خدمات‌رسانی هرچه بهتربه شهروندان آماده شود.

محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی

به گزارش کسب و کار نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه سفر شهرستانی به پردیس ضمن اشاره به مسائل مطرح شده درباره قاچاق گوشت اظهارکرد: در این رابطه گزارشاتی واصل شده اما با  اعداد و ارقامی که برخی رسانه‌ها درباره منتشر کردند، فاصله داشته است چرا که گوشت نیز مانند سایر فرآورده‌های دیگر مانند سوخت ارزش افزوده دارد اما در این بین برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق این محصول کرده‌اند.

وی افزود : بعضاً شاهد قاچاق دام زنده در کشور بودیم که با تدابیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز مقرر شده تا آن دسته از دامدارانی که با کاهش نقدینگی و مشکلاتی از این دست مواجه شده‌اند با فراهم آوری بستر لازم بتوانند به فعالیت خود مانند گذشته و با انسجام بیشتر ادامه دهند.

استاندار تهران همچنین در ادامه اشاره‌ای به بیمارستان خیرساز بومهن کرد و گفت: این بیمارستان خیرساز ۱۶۴ تختخوابی و در حین ساخت با مشکلاتی مواجه شده بود که با موافقت ورثه تجهیز و تکمیل بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفت.

محسنی بندپی ادامه داد: در سفر اخیر قاضی زاده هاشمی – وزیرسابق بهداشت – به این شهرستان نیز قاضی‌زاده موافقت خود را با اقدامات لازم در جهت تجهیز و تکمیل بیمارستان اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، استانداری تهران به عنوان نماینده عالی دولت در استان موضوع پیگیری ساختار تشکیلاتی بیمارستان را دنبال می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز مکلف شده است تا اعتبارات لازم جهت تکمیل این طرح را در ردیف اعتباری سال ۹۸ خود پیگیری کند. همچنین به جهت اینکه از سال ۹۵ تاکنون بالغ بر ۹۰۰۰ بیمار به وسیله اورژانس به بیمارستان‌های شرق تهران منتقل شدند، مقرر شده تا با مرحله بندی تکمیل طرح و ساخت اورژانس این بیمارستان خیر ساز را در دستور کار اول خود قرار دهیم.

استاندار تهران همچنین به طرح‌های در دست ساخت شهرک های اطراف استان تهران اشاره و اظهارکرد: تاکیدات لازم در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام این شهرستان‌ها انجام شده است و بنا داریم تا با تسریع در روند تکمیل پروژه مسکن مهر ۸۴ هزار واحد مسکونی را در اسرع وقت برای مردم در نظر بگیریم همچنین در این راستا به دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه انرژی و نیرو نیز تاکید شده است  تا همکاری لازم را داشته باشند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی ضمن اشاره به چشم‌انداز توسعه شهرستان پردیس تصریح کرد: این شهرستان از بیشترین نرخ رشد جمعیت در استان تهران و کشور برخوردار است و با روند کنونی انتظار می رود که در ۴ سال آینده شاهد اسکان ۶۰۰هزار نفر از مردم در آن باشیم بر همین اساس باید تمام تمهیدات و مناسبات لازم به کار گرفته شود تا پردیس را به عنوان شهری زیست پذیر برای خدمات رسانی هرچه بهتر در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و سایر زیرساخت‌ها برای زندگی بهتر شهروندان آماده کنیم.

انتهای پیام

دبیر خبر: عاطفه کربلایی

همچنین مطالعه کنید:

زمان اجرای افزایش جرایم رانندگی/ جریمه‌ها تا ۵۰۰ برابر افزایش می‌یابد

به گزارش کسب و کار نیوز ، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.