صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / سردار چطور بیرانوند را در گرفتن پنالتی کمک کرد

سردار چطور بیرانوند را در گرفتن پنالتی کمک کرد

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران درباره پنالتی‌ای که از کاپیتان عمان گرفت، توضیح داد.

تیم ملی فوتبال ایران و عمان/ علیرضا بیرانوند

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا بیرانوند یک‌شنبه شب و پس از پیروزی دو بر صفر ایران مقابل عمان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این پیروزی را به مردم ایران، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تبریک می‌گویم. این پیروزی ما را به جمع هشت تیم فرستاد. خیلی خوشحال هستم که تا الان تیم ملی هیچ گلی دریافت نکرده است. این دستاورد سهم کل تیم است. مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در گل نخوردن تیم ملی سهیم بودند. اگر قرار است یک نفر بهترین بازیکن انتخاب شود باید کل تیم ما را انتخاب کنند چون ما یک تیم هستیم. ما تیمی یک دست داریم و امیدواریم بتوانیم این روندمان را ادامه دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به لژیونرشدن فکر می‌کند؟ گفت: من فقط به دنبال قهرمانی ایران بعد از ۴۳ سال هستم. ان‌شاءالله پس از جام ملت‌ها به این مسائل فکر می‌کنیم.

دروازه‌بان تیم ملی درباره پنالتی‌ای که در این بازی مهار کرد، توضیح داد: واقعا پنالتی‌ که به عمان دادیم بد موقع بود. فکر می‌کنم ثانیه ۵۳ پنالتی دادیم. من در تمام بازی‌هایی که انجام داده‌ام به خاطر این که دروازه‌بان هستم باید تیم حریف را آنالیز کنم و باید بدانم که کرنرها و ضربات ایستگاهی که حریفان می‌زنند به کدام نقاط ارسال می‌شود تا بتوانم جایگیری خوبی داشته باشم. مربی دروازه‌بانان تیم ملی کمک زیادی به من در این راه می‌کند و برای هر بازی این مسائل را برای من آنالیز می‌کند و الان که در مرحله حذفی حضور داریم پنالتی‌زن‌های تیم‌های حریف را هم به خوبی آنالیز می‌کنیم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که آیا سردار او را در گرفتن پنالتی کمک کرد؟ گفت: سردار به تصمیمی که من گرفته بودم کمک کرد. من می‌دانستم که کاپیتان عمان ضربه‌اش را به آن سمت می‌زند و او را از قبل آنالیز کرده بودم. من تصمیم گرفته بودم به آن سمت بپرم و سردار هم به من همین موضوع را گفت. وقتی سردار این موضوع را به من گفت تصمیمم را قطعی کردم و به سمت راست خودم پریدم.

وی در ادامه گفت: بازیکنان عمان چند شوت خطرناک هم داشتند که خدا رو شکر توانستم آن‌ها را مهار کنم و به تیم ملی کمک کنم. امیدوارم بتوانیم این روند خوب و رو به جلو را حفظ کنیم. امیدوارم توقعی که از تیم ملی برای قهرمانی پس از ۴۳ سال می‌رود، اتفاق بیفتد. امروز عمان تیم بسیار خوبی بود و اگر پنالتی عمان گل می‌شد کارمان بسیار سخت بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا حواشی‌ که پیرامون کی‌روش و تیم ملی در داخل ایران وجود دارد، به گوش ملی‌پوشان رسیده است؟ گفت: خیر، ما این موضوعات را پیگیری نمی‌کنیم و تمام تمرکزمان روی بازی است. اصلا از هیچ چیزی خبر نداریم و نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ داده است. خدا را شکر جو خوبی در تیم ملی وجود دارد و کامنت‌های خوبی از سوی هواداران دریافت کردیم. انرژی مثبتی که آن‌ها می‌فرستند همه و همه تعریف و تمجید از کادر فنی تیم ملی است، نمی‌دانم چه حواشی‌ای وجود دارد.

دروازه‌بان تیم ملی درباره بازی آینده ایران مقابل چین اظهار کرد: ما بازی چین را ندیدیم. در رختکن شنیدیم که بازی را دو بر یک برده‌اند. الان که باید برویم و به فامیل و دوستان تبریک بگوییم. ان‌شاءالله از فردا نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بررسی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم بازی خوبی مقابل آن‌ها انجام دهیم.

بیرانوند در ادامه درباره چالش پرتاب دستی که دروازه‌بان‌های فوتبال به آن دعوت شده‌اند، بیان کرد: این چالش برای من جالب بود و در سایت‌های مختلف و معتبری این چالش را دیدم. این افتخار بزرگی برای من است. خداوند یک نعمت الهی به من داده است که باید از آن استفاده کنم. خیلی دوست دارم از این راه پاس گل بدهم. متاسفانه در بازی با عراق در زمان اشتباه تصمیم به این کار گرفتم و دستم تا حدودی رو شده است. امروز علناً می‌دیدم که وقتی توپ به دستم می‌رسید جلوی من را می‌گرفتند. اما در نیمه دوم یک بار پرتاب کردم که به بیرون رفت. الان ترفند من را فهمیده‌اند و کارم کمی سخت شده است.

او درباره ضرباتی که می‌تواند با مشت به توپ بزند، گفت: این کاری است که دروازه‌بان سوریه هم انجام می‌دهد و من هم خیلی دوست دارم که آن را انجام بدهم ولی این حرکت را زمانی انجام می‌دهم که دو سه گل جلو باشیم تا صاحبش یقه ما را نگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.