صفحه اصلی / سرخط خبرها / تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در ۲۴ ساعت گذشته در بندر چابهار
تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در ۲۴ ساعت گذشته در بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت

تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در ۲۴ ساعت گذشته در بندر چابهار

چابهار - بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان 4 کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار کسب و کار ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با بهره برداری از تجهیزات استراتژیک مدرن و دستگاه های مکنده غلات با نرخ تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت در بندر شهید بهشتی امکان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع کشتی های حمل کالای کانتینری و فله بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم می باشد. در این راستا هم اکنون نیز ۴ کشتی شامل کانتینری، فله بر و تانکر به طور همزمان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است.

آقایی گفت: «کشتی فله بر ماچراس» حامل حامل ۷۲ هزار و ۴۵۹ تن ذرت وارداتی بطور مستقیم از مبدأ برزیل بوده است که عملیات تخلیه آن در حال انجام می باشد.
وی خاطرنشان کرد: تخلیه کالای این کشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار برای مصارف داخلی کشور و استانهای شرقی می باشد که حمل از طریق این بندر می تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، کاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف کنندگان این نوع کالا شود.

«کشتی آبا» حامل ۲۰ هزار تن گندم کابوتاژی از بندر امام خمینی«ره» است که دومین محموله کابوتاژ داخلی است که بواسطه حمل دریایی کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و مدت زمان حمل دارد.

آقایی همچنین افزود: «کشتی کانتینری نگار» که از مقصد بندرعباس وارد این بندر گردیده است به سرعت پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای آن در حال انجام می باشد.

همچنین «تانکر نفتی» حامل بیش از ۳۱ هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان نیز در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه آن نیز مراحل پایانی را طی می نماید.

همچنین مطالعه کنید:

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

به گزارش کسب و کار نیوز ، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.