صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پافشاری بر اجرای پروژه شکست خورده پیام رسان های بومی
پافشاری بر اجرای پروژه شکست خورده پیام رسان های بومی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی مشابه خارجی خبر داد

پافشاری بر اجرای پروژه شکست خورده پیام رسان های بومی

پیام رسان های داخلی به علت نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از تولید داخلی و تولیدکننده ایرانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و از وام های میلیاردی گرفته تا حمایت های معنوی بسیاری را در کنار خود داشته اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، پروژه پیام رسان های بومی هر روز وارد بعد تازه ای می شود و از آنجاییکه کاربران زیادی را نتوانستند به خود جلب کنند ضمیمه هایی برای موفقیت آنها توسط مسوولان مربوطه طراحی و اعلام می شود. تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی را نه می‌توان موجی دانست که نشان‌دهنده مهاجرت از پیام‌رسان‌های خارجی باشد و نه می‌توان آن را یک پروژه موفق دانست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در این رابطه گفت: تا دو سال آینده مشابه همه پلتفرم های پیام رسان خارجی که در کشور فعال هستند، نمونه پیام رسان داخلی خواهیم داشت. ابوالحسن فیروزآبادی در برنامه خبر تلویزیون اظهار داشت: ظرف یکی دوسال آینده مشابه همه سکوهایی که هم اکنون در حوزه پیام رسانی فعال هستند، در داخل کشور راه اندازی می شوند. وی با اشاره به اینکه مدل های مختلف سکوهای پیام رسانی در دنیا شکل گرفته اند، گفت: تا دو سال دیگر مشابه داخلی پیام رسان هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و توئیتر و انواع پیام رسان های خارجی را در داخل کشور خواهیم داشت. دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از ادارات دولتی از لحاظ کارکردی روی پیام رسانهای داخلی فعالیت دارند.

ضرورت جلب اعتماد مردم به طرح های داخلی

علی زمردی

کارشناس فضای مجازی

بر اساس آماری که اعلام شده و وزارت ارتباطات نیز آن را تایید کرده تعداد کاربران یک پیام رسان داخلی که بیشترین حمایت را داشته است تا ۱۰ میلیون نفر است. بعد از گذشت مدت ها و با حمایت های مادی و معنوی بسیاری که از پیام رسان های بومی انجام گرفت نتیجه این شد که تمرکز بر توسعه یک پیام رسان نتیجه بهتری خواهد داشت. البته که از ابتدای راه اندازی این پروژه باید این مهم مورد توجه قرار می گرفت. به هر ترتیب اینکه برای عدم موفقیت پیام رسان های داخلی هر روز یک توجیه و علت ذکر می شود جای تعجب دارد چراکه این یک واقعیت است که در مقابل پیان رسانی قدرتمند و با امکانات فراوان قرار دارد که اصولا کاربران را به آن سمت کشیده است.

اصرار بر فعالیت پروژه هایی که شکست خورده اند و تا زیرساخت مناسب و اعتماد کاربران وجود نداشته باشد باز هم محکوم به شکست هستند مفهومی ندارد  باید در ابتدا و به جای طراحی پروژه های مشابه و نخ نما اعتماد مردم را به طرح های داخلی جلب کرد. اینکه بخواهیم نمونه مشایه خارجی این پیام رسان ها را نیز طراحی و واردچرخه فعالیت کنیم آیا بدون کاربران و اعضا می تواند موفق باشد. اگر تلگرام که امروز میلیون ها کاربر ایرانی و خارجی دارد بدون کاربر ادامه حیات داشت. اینها مسائلی است که باید ابتدا مورد توجه قرار بگیرد و بعد طرح هایی اینچنینی کلید بخورد. در همین حال مدیران پیام‌رسان‌ها باید بر اساس ظرفیت نرم‌افزارهای خود خدمات‌رسانی کنند یا اینکه بستر زیرساختی را پیش از خدمات‌رسانی آماده و مشکلات زیرساختی را رفع کنند‌.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.