صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مخالفت کمیسیون کشاورزی با تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست

مخالفت کمیسیون کشاورزی با تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان محیط زیست طرح شده و پس از رأی گیری رد شد. نمایندگان از پاسخ‌های رئیس و معاون سازمان محیط زیست قانع شدند.

کمیسیون کشاورزی

نورمحمد تربتی‌نژاد، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب و منبع طبیعی گفت: موضوع جلسه‌ی امروز کمیسیون، تحقیق و تفحص از عملکرد محیط زیست بود. سوالات و موضوعاتی که تفحص‌کنندگان مطرح کرده بودند در جلسه امروز طرح و به بحث گذاشته شد.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان محیط زیست و معاونانش در جلسه‌ی امروز کمیسیون اظهار کرد: مهمانان جلسه‌ی امروز کمیسیون به محورها و سوالات مطرح شده در کمیسیون پاسخ دادند و نمایندگان را قانع کردند.

تربتی نژاد در تشریح محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد محیط زیست گفت: مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص تعیین حق‌آبه‌های تالاب‌ها، عدم نظارت سازمان در امر واردات و کاشت فراریخته، عدم نظارت درست بر انتصابات مدیران استانی و عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در استانها، کند شدن فرآیند طرح‌های اشتغال‌زایی، عدم مدیریت مناسب پسماندها در شمال و ریزگردها در جنوب، آلودگی هوا در کلان شهر و عدم اجرای مناسب احکام محیط زیستی برنامه‌ی ششم توسعه بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: پس از بررسی این موضوعات با رئیس سازمان محیط و زیست و معاونانش، در جلسه‌ای خصوصی این موضوع را مطرح کردیم که در نهایت پس از رأی گیری در مورد محورهای تحقیق، این تفحص رد شده و رأی نیاورد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در پاسخ به این پرسش که علت تحقیق و تفحص چه بود؟ گفت: بخشی از جواب‌هایی که رئیس سازمان محیط زیست،‌ آقای کلانتری و همکارانشان دادند نمایندگان را قانع کرد؛ بخشی از این انتقادات و سوالات هم مربوط به دولت یازدهم بود و رئیس جدید سازمان در دولت دوازدهم منصوب شده بود؛ بخش دیگر سوالات و انتقادات نیز اصلا در حیطه و اختیار سازمان محیط زیست نبود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.