صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در جلسه شورای حفاظت فنی

بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در جلسه شورای حفاظت فنی

یکصدوچهل‌ونهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با سه دستور کار بررسی سخت و زیان‌آوری شغل آتش‌نشانی، ایمنی بازار و مشاغلی که با تغییر کارفرمایان سخت و زیان‌آوری آن نامشخص است مورد بررسی قرار گرفت.

کارگر

به گزارش کسب و کار نیوز، حاتم شاه‌کرمی – معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشانی از جمله آتش‌نشانان حادثه پلاسکو اظهار کرد: در جلسه امروز شورای عالی حفاظت فنی سه دستور کار مورد بررسی قرار می‌گیرد. دستور کار اول چگونگی بحث و بررسی شغل سخت و زیان‌آور آتش‌نشانی است، نحوه بررسی سخت و زیان آوری مشاغل در کشور به دو طریق انجام می‌شود. اول مشاغلی که سخت و زیان‌آوری آنها را با اقدامات ایمنی و تدابیر لازم می‌توان کاهش داد و از سخت و زیان‌آوری می‌توان خارج کرد.

وی ادامه داد: سخت و زیان‌آوری این دسته از مشاغل توسط کارفرمایان قابل انجام است و می‌توان صفت سخت و زیان‌آوری را از آنها برداشت. دوم مشاغلی که ماهیتا سخت و زیان‌آور هستند، ولی با به‌کارگیری تدابیر ایمنی و بهداشتی صفت سخت و زیان‌آور بودن خود را از دست نمی‌دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون سخت و زیان‌آور بودن کار آتش‌نشانان پیش‌بینی شده است، ولی در این زمینه ابهامی وجود داشت که این بود استانداران درباره سخت و زیان‌آور بودن با وحدت رویه پیش نمی‌رفتند و به اندازه‌گیری یکسری آلایندگی‌ها متوسل می‌شدند و براساس آن راجع به سخت و زیان‌آور بودن آتش‌نشانی اظهار می‌کردند؛ لذا این مساله در دستور کار شورای عالی حفاظت فنی قرار گرفت.

شاه‌کرمی با بیان این‌که چندین جلسه در خصوص سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان در شورا بحث و بررسی صورت گرفت، اظهار کرد: امروز با اعلام نظر کمیته فنی در این خصوص تصمیم گرفتیم و مقرر شد شغل آتش‌نشانی در ردیف گروه «ب» مشاغل سخت و زیان‌آوری که ماهیتا زیان‌آورند قرار گیرد.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی درباره دو دستور کار دیگر جلسه شورا گفت: مشاغلی نظیر مخابرات که به موجب تغییر کارفرمایان آنها سخت و زیان‌آوری‌شان مشخص نیست بررسی می‌شود. همچنین براساس پیشنهاد وزارت کشور که به شورای عالی حفاظت فنی ارجاع شده بحث ایمنی بازار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که البته بخشی از آن به شورا و مابقی به شهرداری‌ها و دیگر مراجع برمی‌گردد.

انتهای پیام

خبرنگار: ندا خسروشاهی
دبیر خبر: مریم طاووسی

همچنین مطالعه کنید:

تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است/رونق اشتغالزایی زنان در تعاونی ها

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، آمارها بیانگر این است که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.