صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / انتقاد «سروش» از گران اداره کردن کشور

انتقاد «سروش» از گران اداره کردن کشور

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: بیایید مدت زمانی از شدت هزینه‌کردها بکاهیم و هزینه‌ها و بودجه‌های سالیانه کشور را فقط متمرکز برحل تورم و معیشت مردم کنیم.

ابوالفضل سروش نماینده تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالفضل سروش در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه)با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) با انتقاد از گران اداره کردن کشور و ناکارآمدی دولت گفت: دوست دارم کلید واژه‌هایی را با هم مرور کنیم. بیمه سلامت ایرانیان، مسکن مهر، یارانه ۴۵ هزار تومانی به همه ملت، بیمه‌های تکمیلی کارکنان، ۷۲۰ میلیارد دلار درآمد نفتی دولت‌های نهم و دهم، ارز ۴۲۰۰ تومانی، نوع نظام بانکداری کشور و دهها عناوین دیگر. قطعا اولین مطلبی که به ذهن متبادر می‌شود گران اداره کردن کشور است.

وی ادامه داد: آیا نمی‌توانستیم اقتصاد و کشورمان را موثرتر، ارزان‌تر و بدون اتکا به فروش نفت بعد از ۴۰ سال اداره کنیم. سوال مشخص من این است که آیا مولفه‌های مذکور لازم نبوده؟ قطعا لازم بوده است اما به چه قیمتی؟ با قیمت اتکا به اقتصاد نفتی و نظام بودجه‌ریزی منصفانه.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیقی از مرکز پژوهش‌های مجلس، اظهار کرد: ۲۷۰۰ فعال اقتصادی سراسر کشور از میان ۲۱ مولفه امنیت و سرمایه‌ گذاری در ایران تحریم خارجی را نوزدهمین عامل اختلال در امنیت سرمایه‌ گذاری ارزیابی کرده‌اند. با این گزارش و تحقیق‌های مشابه تحریم درصد کمی در نوسانات اقتصادی ما تاثیر داشته است. ما خود تحریم‌ هستیم. تصمیم‌های غیرکارشناسی ما در دولت و مجلس شورای اسلامی عین تحریم است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که در این ۴۰ سال حقیقتا دستاوردهای مهمی داشته‌ایم، تصریح کرد: ما از یک نکته غافل بوده‌ایم و آن تورم و معیشت اقشار ضعیف جامعه است. ما اگر چند سالی فرودگاه، جاده و پل نسازیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ولی تورم ماهیانه و سالیانه باعث رنج و گرفتاری مردم و فاصله آنها از نظام خواهد شد، لذا بیایید از شدت هزینه‌کردها بکاهیم و هزینه‌ها و بودجه‌های سالیانه کشور را فقط متمرکز بر حل تورم و معیشت مردم کنیم.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر چند محور پیشنهادی، راهکارهایی را در جهت تمرکز بر معیشت مردم ارائه کرد و گفت: در راس برنامه‌های دولت ارائه‌ بسته‌های حمایتی به اقشار ضعیف جامعه اولویتی حیاتی دارد تا این بخش جامعه در زیر تورم افسارگسیخته فعلی له نشود.

سروش ادامه داد: استفاده از تجربه دولت خدمت‌گزار دوران دفاع مقدس و تجربه‌های مشابه دیگر کشورها برای عبور از چنین بحران‌هایی بسیار راهگشاست. همچنین نسبت به گشایش و امن کردن فضا برای بازگشت سرمایه‌های خارجی از کشور باید راهی اصولی و اطمینان‌بخش پیدا کرد که این اقدام نیازمند همکاری‌های نهادهایی خاص است.

نماینده تهران در پایان اظهار کرد: می‌توان با مردم شریف ایران صادقانه و صریح سخن گفت و در اقدامی بسیار مهم از مردم برای عبور از این شرایط کمک گرفت. اگر مردم بدانند برای اصلاح امور عزم جدی وجود دارد با از خودگذشتگی سرمایه‌های خود را برای اصلاح زخم‌های فعلی مرهم خواهند کرد. در هیچ مقطع زمانی و مکانی دیگری نمی‌توان چنین مردمی با ظرفیت، نجیب و با شرافت یافت.

انتهای پیام

دبیر: ربی زواره

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.