صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار ژنرال اسرائیلی: در جنگ آینده هواپیماهایمان را از دست می‌دهیم

هشدار ژنرال اسرائیلی: در جنگ آینده هواپیماهایمان را از دست می‌دهیم

رئیس اندیشکده تحقیقات امنیت قومی در دانشگاه تل‌آویو گفت: در رویارویی آتی در شمال، حزب‌الله لبنان تلاش‌ خواهد کرد که به پایگاه‌های نیروی هوایی "اسرائیل"، نیروگاه‌های تولید برق و ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو ضربه بزند.

آموس یادلین

به گزارش کسب و کار نیوز، آموس یادلین، رئیس اندیشکده تحقیقات امنیت قومی در دانشگاه تل‌آویو در گفت‌وگو با رادیو اف. ام ۱۰۳” تصریح کرد: تهدید اصلی در سال ۲۰۱۹ میلادی جنگ فراگیر در شمال اراضی اشغالی علیه ایران، حزب‌الله و نظام سوریه است که با درگیری‌های سابق اسرائیل تفاوت دارد و اسرائیل باید برای آن آماده باشد.

وی در ادامه مدعی شد: دولت اسرائیل بسیار قوی است اما آن‌ها مجبور نیستند تهدیدات را آغاز کنند. اسرائیل نسبت به شعله‌ور شدن یک درگیری نظامی که به جنگ بینجامد بسیار حساس است. ما در سال ۲۰۱۸ میلادی در لبه پرتگاه بودیم.

این افسر صهیونیستی همچنین گفت: هنگام شروع این جنگ احتمال دارد ما هواپیماهایمان را از دست بدهیم. درست همان اتفاقی که درباره سرنگونی هواپیمای “اسرائیلی” در فوریه ۲۰۱۸ رخ داد. البته آن اتفاق چندان مهم در مقایسه با تحولات احتمالی آینده نبود.

وی اظهار کرد، احتمال برخورد با روس‌ها در سوریه وجود دارد نظیر اتفاقی که در سپتامبر گذشته به طور غیرمستقیم رخ داد، همین‌طور احتمال اینکه حزب‌الله،‌ سوری‌ها یا ایرانی‌ها به اسرائیل شلیکی داشته باشند همانطور که در ماه مه رخ داد، وجود دارد. با در نظر گرفتن این فرضیه که حزب‌الله لبنان و ایران به ما حمله خواهند کرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ می‌توان این گونه برآورد کرد که این جنگ در چند جنبه خواهد بود.

یادلین همچنین مدعی شد: حزب‌الله قدرت بسیار زیادی دارد و تلاش خواهد کرد با دقت به مولفه‌های قدرت اسرائیل از پایگاه‌های نیروی هوایی گرفته تا نیروگاه‌های تولید برق، ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو حمله کند. ما نباید ضعیف و ناتوان باشیم، ما سه سامانه دفاعی فعال داریم که نوع متفاوتی از رویارویی خواهد بود و باید برای آن آماده باشیم.

انتهای پیام

مترجم: مریم مینایی

دبیر: زهرا موسوی

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.