پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / نیویورک تایمز خبر داد: تلاش آمریکا برای توقف یا انهدام موشک‌ها قبل از پرتاب
نیویورک تایمز خبر داد: تلاش آمریکا برای توقف یا انهدام موشک‌ها قبل از پرتاب

در پی طراحی و ساخت ماهواره‌بر سیمرغ و پرتاب پیام

نیویورک تایمز خبر داد: تلاش آمریکا برای توقف یا انهدام موشک‌ها قبل از پرتاب

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در پنتاگون در سایه آزمایش موشکی و ماهواره‌ای اخیر ایران به افزایش قدرت دفاع موشکی و دفاع تکنولوژیکی ایالات متحده آمریکا برای متوقف کردن هرگونه تهدیدات موشکی احتمالی علیه این کشور تاکید کرد.

دونالد ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شدند با طراحی و ساخت ماهواره‌بر «سیمرغ» روز سه‌شنبه ماهواره «پیام» را به فضا پرتاب کنند.    مسئولان کشورمان تاکید دارند که این ماهواره‌بر یک موشک غیر نظامی است اما برخی کشورهای غربی با دست‌آویز قرار دادن این موضوع، ایران را متهم می‌کنند که هدف اصلی‌اش از این پرتاب، آزمایش موشک بالستیک بوده است

با وجود موضع‌گیری کشورهای غربی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: لازم است که میان پرتاب ماهواره با پرتاب موشک برای انهدام اهدافی روی زمین تفاوت قائل شویم چراکه فن‌آوری مورد استفاده در این دو بسیار متفاوت است.

وی افزود: من هیچ دلیلی برای سوء تفاهم‌های ایجاد شده که در ماه‌های اخیر در رابطه با توسعه برنامه موشکی در ایران به وجود آمده است، نمی‌بینم. ایران با آزمایش موشک‌هایش هیچ اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی انجام نمی‌دهد. همه چیز در این زمینه بر اساس شرایط قانونی و متناسب با هنجارها و تعهدات موجود اجرا می‌شود.

این مقام ارشد روس همچنین تاکید کرد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به هیچ وجه استفاده از فن‌آوری موشک‌های بالستیک در ایران را ممنوع نکرده است و تنها از تهران می‌خواهد که از پرتاب موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرهیز کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، انتقاد بی قید و شرط از برنامه موشکی ایران نادرست و این یک عمل غیرمسئولانه است. این گمراه کردن عمدی و هدفمند جامعه بین‌الملل و مردم است.

انتهای پیام
مترجم : شادی سلطان‌زاده
دبیر: فاطمه ابوطالبی

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.