صفحه اصلی / سرخط خبرها / نامهای عجیب و غریب مغازه‌ها و تابلوهای رشت
نامهای عجیب و غریب مغازه‌ها و تابلوهای رشت

نامهای عجیب و غریب مغازه‌ها و تابلوهای رشت

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت گفت: مغازه و تابلوهای رشت با نام‌های عجیب و غریب مواجه است.

مغازه

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا رسولی در جلسه شورای شهر رشت، با انتقاد از شرایط نامگذاری مغازه‌ها و تابلوهای سطح شهر رشت، گفت: در سطح شهر رشت با نام‌های عجیب و غریب و همچنین استفاده از اسامی بیگانه با فرهنگ بومی و حتی ایرانی مواجه هستیم.

وی خواستار همکاری ارگان‌هایی مانند ارشاد، اماکن و شهرداری با استفاده از پتانسیلی که قانون در اختیار آنها قرار داده، برای رفع ناهمگن بودن این اسامی با سیمای شهری شد.

رسولی با انتقاد از شرایط نماهای ساختمان‌های سطح شهر رشت ادامه داد: بسیاری از نماهایی که در سطح شهر مشاهده می‌شود، بی‌اصالت هستند. در ساختمان هایی که جدیدا ساخته می‌شود، شاهد استفاده از نماهایی هستیم که تناسبی با فرهنگ بومی گیلان و حتی معماری ایران و یا اسلامی ندارد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به اهمیت نمای ساختمان ها و لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت بهبود شرایط بصری شهر، خواستار استفاده از ظرفیت نظام مهندسی استان در خصوص نظارت و کنترل ضوابط نماسازی شد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا رشت با اشاره به در پیش بودن شرایط سخت برای شهرداری گفت: شهرداری هم اکنون در یک شرایط بحرانی قرار دارد و در سال ۹۸ نیز با شرایطی به مراتب سخت تر در اقتصاد شهر مواجه خواهیم بود. شهرداری با بحران در درآمد مواجه است و سال ۹۸ سال سختی برای اقتصاد شهرداری و درآمد شهرداری خواهد بود.

رسولی، اصلاح ضوابط طرح تفصیلی را خبری خوش برای شهروندان شهر رشت و سرمایه گذاران در بخش ساخت و ساز دانست و گفت: اصلاحات جدید در طرح تفصیلی، بسیاری از موانع را برای ساخت و ساز رفع کرده ولی به لحاظ درآمدی در شهرداری باید بررسی های بیشتری انجام شود و برنامه ریزی های درآمدی منطبق با شرایط جدید باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.