صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / مصارف بانک‌های خصوصی خراسان‌شمالی کمتر از ۳۰ درصد
مصارف بانک‌های خصوصی خراسان‌شمالی کمتر از ۳۰ درصد

دبیر کمیسیون‌های بانک‌های استان خراسان شمالی خبر داد

مصارف بانک‌های خصوصی خراسان‌شمالی کمتر از ۳۰ درصد

دبیر کمیسیون‌های بانک‌های استان با بیان این‌که مصارف بانک‌های خصوصی خراسان‌شمالی کمتر از ۳۰ درصد است، گفت: خراسان‌شمالی ناظر مقیم پولی ندارد.

سرمایه‌گذاری

«هدایتی»، با اشاره به این‌که ناظر مقیم پولی این استان در ۳ سال گذشته بازنشست شد، افزود: ۳ سال است که بانک مرکزی ناظر مقیم را برای خراسان‌شمالی معرفی نکرده است و تا سال گذشته این ناظر از استان گلستان به این استان خدمات‌دهی می‌کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: طی امسال نیز ناظر مقیم پولی از خراسان‌رضوی به این استان سفر می‌کرد اما ۶۷ روزی است که هیچ ناظری به این استان نیامده است.

دبیر کمیسیون‌های بانک‌های استان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ناظر پولی، مدیریت وضعیت نقدینگی در بانک‌هاست و اکنون بعضاً میزان پول نقد در خزانه بانک‌ها از حد مجاز بالا می‌رود و به همین علت مشمول جریمه‌های بانک مرکزی می‌شوند.

هدایتی در ادامه با اشاره به این‌که یکی دیگر از مشکلات اساسی این استان نحوه فعالیت بانک‌های خصوصی است، اظهار کرد: بانک‌های خصوصی معمولاً مصوبات شورای پول و اعتبار را رعایت نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا مردم پول را از بانک‌های دولتی خارج کرده و در بانک‌های خصوصی سرمایه‌گذاری کنند.

این مقام مسئول با بیان این‌که مصارف در بانک‌های خصوصی این استان کمتر از ۳۰ درصد است، تصریح کرد: یکی از علل آن پرداخت بالای سود سپرده است.

وی توضیح داد: بانک‌های خصوصی مجبور هستند علاوه‌بر اعطای تسهیلات، منابع را از استان نیز خارج کنند و خروج منابع از بانک‌های استان سبب می‌شود تا بانک‌های دولتی و خصوصی نتوانند از بخش‌هایی چون صنعت حمایت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.