صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طالبان آمادگی خود برای دیدار با خلیل‌زاد در پاکستان را رد کرد
طالبان آمادگی خود برای دیدار با خلیل‌زاد در پاکستان را رد کرد

طالبان آمادگی خود برای دیدار با خلیل‌زاد در پاکستان را رد کرد

براساس مصاحبه با مقام‌های اطلاعاتی و دولتی مشخص شد که طالبان برای دیدار با مقام‌های آمریکایی در پاکستان راغب نیست.

طالبان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه نیشن، پاکستان تلاش می‌کند تا دیداری را میان نمایندگان طالبان و زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان که اکنون در اسلام آباد است، مدیریت کند تا بن بست موجود بر سر روند صلح میان این گروه شبه نظامی و دولت کابل از میان برداشته شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که درخواست واشنگتن را رد کرده و آن را به روی گردانی از دستورکار قبلی و افزودن دستورکار و موضوعات جدید به صورت یکطرفه متهم کرده است.

جنبش طالبان افغانستان گزارش‌ رسانه‌های پاکستان درباره آمادگی‌اش برای ازسرگیری مذاکرات با خلیل‌زاد در اسلام آباد را رد کرد و بار دیگر گفت، وارد مذاکرات مستقیم با کابل نمی‌شود.

خلیل‌زاد روز جمعه با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه و عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و به بررسی پیشرفت در این روند پرداخت اما هنوز منتظر نتایج تلاش‌های دولت اسلام آباد برای متقاعد کردن طالبان به منظور حضور در این نشست است.

یکی از مقام‌های ارشد ارتش که خواست نامش فاش نشود، گفت: با نمایندگان طالبان در ارتباطی نزدیک و دائمی هستیم اما آنها به نشست با هیئت آمریکایی در اسلام اباد راغب نیستند. آنها تاکید دارند که در دوحه نشست برگزار شود چون دارای دفتر سیاسی هستند و در آنجا احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

ملا عباس، یکی از رهبران ارشد طالبان و وزیر سابق بهداشت این گروه در حال حاضر در پاکستان است و در گفت‌وگوها با دولت این کشور حضور دارد.

گمان می‌رود که اسلام آباد بر طالبان تاثیر فراوانی دارد چون خانواده‌هایشان در این کشور هستند و این گروه شبه نظامی برای درمان به پاکستان وابسته است.

این خبر در حالی منتشر شد که شبکه تلویزیونی جئو پاکستان روز جمعه گزارش داد که دور آتی گفت‌وگوها بین طالبان و آمریکا قرار است در اسلام آباد برگزار شود و نمایندگانی از امارات، قطر و عربستان نیز در آن حضور دارند.

یکی از رهبران طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما بار دیگر روشن می‌کنیم که هرگز نشستی با دولت افغانستان برگزار نخواهیم کرد زیرا آن را ناتوان از پاسخگویی به خواسته‌هایمان می‌دانیم.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر: زهرا موسوی

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.