صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ساماندهی سگ‌های ولگرد را قبول داریم
ساماندهی سگ‌های ولگرد را قبول داریم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:

ساماندهی سگ‌های ولگرد را قبول داریم

‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: تعداد کارتن خواب‌های اردبیل کمتر از 15 نفر است و ما در دو مکان به راحتی می‌توانیم آنها را ساماندهی کنیم.

سگهای ولگرد

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌حسین افسانه در حاشیه جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر در احداث گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها اظهار کرد: ما با یک اقدام سنجیده و در این ایام سرد سال به راحتی می‌توانیم مکانی مناسب برای این کارتن‌خواب‌ها تهیه کرده تا آنها در یک سرپناهی مناسب زندگی بگذرانند.

وی در مورد طرح دیگر اعضای شورای شهر در مورد حصارکشی یک زمین یک هکتاری واگذار شده از سوی منابع طبیعی برای نگهداری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: ما در بلندمدت می‌توانیم با حصارکشی و تامین زیرساخت‌ها در این مکان برنامه‌های عملیاتی خود را در حوزه نگهداری سگ‌های ولگرد در جلوگیری از آسیب زدن به شهروندان به انجام برسانیم.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: به ازای هر قولنامه باید یک بار تخفیف و یک امتیاز به صاحب آن ارائه کنیم و حق نداریم به یک قولنامه چندین امتیاز در نظر بگیریم.

افسانه همچنین در مورد ساماندهی کارگران میدانی و غیررسمی هم تصریح کرد: ما باید در قدم اول در این زمینه به این واقعیت دست پیدا کنیم که چرا این کارگران در میادین خاص مستقر شده و فلسفه برخی اقدامات پشت پرده آنها در زدوبند با برخی از بناها و افراد خاص چیست؟

وی ادامه داد: بعد از روشن شدن این واقعیت می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست این کارگران زحمتکش را که دنبال کسب روزی حلال هستند در یک مکان سروسامان داده و در عین حال اجازه ندهیم حضور آنها به چهره شهر لطمه‌ای وارد کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرد؛ در گام اول در یک قهوه‌خانه این کارگران ساماندهی شده سپس به تدریج فضای مناسب‌تری برای آنها براساس فعالیت‌هایشان فراهم آید.
 
ساماندهی را به نیت اتلاف سگ‌های ولگرد قبول داریم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی سگ‌های ولگرد را با هدف اتلاف آنها قبول داریم و باید با هدف آرامش همشهریان این اتلاف به سرعت انجام گیرد.

رحیم آقازاده بیان کرد: متاسفانه در برخی از شهرک‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها و حتی فضای سبز پر از سگ‌های ولگرد است به طوری که اکثر شهروندان در ترددهای شبانه خود با مشکل روبرو هستند و در کنار آن انتقال بیماری‌های مختلف و امراض نیز دور از ذهن نیست.

وی گفت: شهرداری نیت خود را باید از جمع‌آوری این سگ‌ها در یک مکان با صرف هزینه سنگین اعلام کند تا مشخص شود بر چه مبنا این مراقبت‌ها و صرف هزینه‌ها انجام می‌شود، در حالی که بهترین روش؛ اتلاف سگ‌ها و نابودی تدریجی آنهاست.

عضو شورای شهر اردبیل در مورد ساماندهی کارگران غیررسمی نیز افزود: ما در مناطق مختلف شهر از جمله وحدت، دروازه مشگین، عالی قاپو و پیرعبدالملک شاهد حضور کارگران شریفی هستیم که از اول صبح تا آخر شب دنبال کسب روزی حلال هستند.

 آقازاده تصریح کرد: در یک اقدام انسانی باید فضای آبرومندی را برای حضور و رفتن آنها از مکان مناسب برای کسب و کار روزانه فراهم کنیم که در این زمینه در کنار زیباسازی چهره شهر بهتر است ساماندهی به شکل درست و دقیق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: چه در فصل زمستان و چه تابستان این کارگران نیاز به سرپناه مناسب دارند تا به دور از برخی رفتارهای تحقیرآمیز زمینه اشتغال روزانه آنها برای کسب روزی حلال فراهم آید.

زهرا قدیمی دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به اعلام آمادگی یکی از واحدهای تولیدی اردبیل برای تامین غذای رایگان سگ‌ها بیان کرد: به جای اصطلاح سگ‌های ولگرد بهتر است عنوان سگ‌های بی‌پناه را بکار ببریم چرا که انجمن حمایت از حقوق حیوانات اعلام کرده که تعبیری به نام سگ‌های ولگرد صحیح نمی‌باشد.

وی گفت: در کنار کشتارگاه صنعتی اردبیل که برای تامین گوشت مورد نیاز سگ‌ها اعلام آمادگی کرده این مجموعه تولیدی نیز قصد حمایت از سگ‌های بی‌سرپناه را دارد که امیدواریم با همراهی خیرین و برخی از افراد خیرخواه زمینه حمایت از این حیوانات فراهم آید.

قدیمی افزود: به هیچ وجه اتلاف این سگ‌ها نباید در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد بلکه بهتر است با رفتار انسانی فضای حمایت از حیوانات به ویژه سگ‌ها را فراهم آوریم و شهروندان نیز در این زمینه کمک‌ کار ما باشند.
انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.