صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی
راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی

در خراسان رضوی انجام شد

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از تاسیس اولین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی در شرق کشور با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خبر داد.

آزمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر قدیر رجب‌زاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی براساس تجربیات اعضای هیئت علمی این مجموعه تأسیس شده است.

وی افزود: محصولات نو در صنایع غذایی، بدون ارزیابی حسی دقیق و علمی جایگاه مناسبی در بازار مصرف نخواهند داشت.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی عنوان کرد: انجام آزمون‌های پذیرش، مشتری‌گرا و دینامیک وابسته به زمان در زمینه طعم، بافت، رنگ و سایر ویژگی‌های محصول را از جمله ظرفیت‌های آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی عنوان کرد.

رجب‌زاده با اشاره به مزیت‌های این آزمایشگاه برای صاحبان صنعت غذا، تاکید کرد: مشاوره و آموزش روش‌های ارزیابی حسی موادغذایی، همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، توسعه روش‌های نوین ارزیابی حسی مواد غذایی، طراحی و اصلاح فرمولاسیون محصول و همچنین تعیین نقش فرآیندهای دهانی در ارزیابی حسی دینامیک موادغذایی مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این آزمایشگاه برای صاحبان صنایع است.

وی ادامه داد: بهبود و گسترش تکنیک‌های ارزیابی حسی از مهم‌ترین الزامات جهت توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی در صنعت غذا به شمار می‌رود.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی با اشاره به توسعه محصولات فراسودمند، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم آشنایی برخی واحدهای غذایی با تکنیک‌های بهبود ویژگی‌های حسی موادغذایی، محصولات فراسودمند طعم و بافت مطلوب برای مصرف ندارند.

به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی استان، رجب‌زاده با بیان اینکه خدمات این آزمایشگاه قابل ارائه در سطح ملی و بین‌المللی است، اضافه کرد: باهدف توسعه تکنیکهای ارزیابی حسی موادغذایی در این زمینه با برخی از کشورها قراردادهای مشترک پژوهشی منعقد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.