صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست آمریکا از اکوادور درباره “دیدار آسانژ و مانافورت”

درخواست آمریکا از اکوادور درباره “دیدار آسانژ و مانافورت”

مقام‌های آمریکایی با مقام‌هایی از سفارت اکوادور در لندن درباره دیدار ادعایی میان مدیر سابق کمپین رئیس جمهوری آمریکا و موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس ملاقات کرده و با آنها در این باره صحبت کردند.

آسانژ

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه گاردین گزارش داد که این دیدار میان جولیان آسانژ، موسس وبسایت ویکی لیکس و پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ صورت گرفته و این دو دست کم سه بار با یکدیگر دیدار داشتند که یکی از آنها در ۲۰۱۶ بوده قبل از اینکه آسانژ ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رقیب ترامپ در انتخابات را منتشر کند.

مانافورت و آسانژ هر دو پیش از این، دیدارشان را در سفارت اکوادور در لندن نفی کرده بودند.

ویکی لیکس در بیانیه‌ای که روز جمعه با عنوان “بازجویی آمریکا از دیپلمات‌های اکوادوری” منتشر کرد، دولت کیتو را به کمک کردن به آمریکا در تحت پیگرد قرار دادن آسانژ متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع مطلع اعلام کرد که مقام‌های سفارت به درخواست وزارت دادگستری آمریکا جلسه شهادتی را در کیتو و در تاسیساتی که توسط مقام‌های اکوادور تهیه شده، ترتیب دادند.

پل مانافورت در حالی منتظر دریافت حکم است که به گناهش در توطئه علیه آمریکا اعتراف و توافق کرده تا در پرونده رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا که توسط رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده در حال انجام است، همکاری کند.

بخشی از پرونده مولر شامل این مساله می‌شود که آیا ممکن است دستیاران ترامپ پیش از انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون اطلاع داشته باشند یا خیر.

ویکی لیکس، گزارش گاردین را “بدون شک ساختگی” خواند و گفت که این بهانه‌ای از سوی آمریکا برای تحت پیگرد قرار دادن آسانژ است.

اما گاردین اعلام کرد که براساس منابعی که در اختیار داشته، این گزارش را تهیه کرده است.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر: مهران ثنایی

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.