صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حزب جمعیت افغانستان: عبدالله کاندیدای ما در انتخابات است

حزب جمعیت افغانستان: عبدالله کاندیدای ما در انتخابات است

حزب جمعیت اسلامی افغانستان عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی این کشور را به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده معرفی کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان با اجماع تصمیم گرفته شد که عبدالله عبدالله به عنوان عضو این حزب، نامزد انتخابات ۱۳۹۸ است.

در این خبرنامه همچنین آمده که حزب جمعیت اسلامی با حزب جنبش ملی اسلامی به رهبری عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس‌جمهوری و حزب وحدت اسلامی به رهبری کریم خلیلی یک تیم انتخاباتی را تشکیل خواهند داد.

مجیب رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که در تیم انتخاباتی عبدالله، عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر ژنرال دوستم به عنوان معاون اول و اسدالله سعادتی، عضو مجلس نمایندگان و از افراد نزدیک به خلیلی به عنوان معاون دوم معرفی خواهند شد.

رحیمی افزود که تیم انتخاباتی عبدالله شامل دو معاون رئیس‌جمهوری، رئیس اجرایی و دو معاون رئیس اجرایی است و بحث تغییر نظام سیاسی و ایجاد پست صدارت اجرایی همچنان در محور برنامه‌های این تیم قرار خواهد داشت.

قرار است عبدالله فردا (یک‌شنبه) که آخرین روز مهلت ثبت نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ است، ثبت نام کند.

حزب جمعیت از احزاب مهم افغانستان است که در چند دهه گذشته بیشتر از حمایت تاجیک‌ها برخوردار بوده و به نحوی نماینده این گروه قومی در افغانستان پنداشته می‌شود.

شماری از اعضای ارشد و قدرتمند این حزب از جمله محمد یونس قانونی، عطا محمد نور و محمد اسماعیل از نامزدی حنیف اتمر حمایت کرده‌اند و قانونی به عنوان معاون اول اتمر معرفی شده است.

عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۴ اصلی‌ترین رقیب اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان بود و پس از مطرح شدن ادعاهای تقلب گسترده در آن انتخابات، با میانجی‌گری آمریکا حکومت وحدت ملی با مشارکت اشرف غنی و عبدالله ایجاد شد. ‌‎

پیش‌تر گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد احمدشاه مسعود، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان و ابراهیم الکوزی، از بزرگان قوم الکوزی خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند. محمد حنیف اتمر با معاونت اول یونس قانونی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان و معاونت دوم محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی خود را ثبت نام کرد.

قرار است فردا محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان به معاونت امرالله صالح و سرور دانش برای ثبت نام به کمیسیون انتخابات مراجعه کند.

انتهای پیام

دبیر: اسدی

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.