صفحه اصلی / استان ها / سمنان / «حبس امکانات» آفت برخی دستگاه‌های اجرایی است
«حبس امکانات» آفت برخی دستگاه‌های اجرایی است

استاندار سمنان:

«حبس امکانات» آفت برخی دستگاه‌های اجرایی است

استاندار سمنان «حبس امکانات» را آفت برخی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: بخشی‌نگری و فعالیت‌های غیر هم‌افزا باید کنار گذاشته شوند و دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند و از امکانات در راستای خدمت‌رسانی به مردم و نه حبس امکانات استفاده شود.

استاندار سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، «علیرضا آشناگر» در جلسه شورای مهارت‌آموزی استان سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی باید برای خدمت‌رسانی به مردم با بسیج امکانات در کنار هم قرار بگیرند و این‌که هر دستگاهی برای خود دست به اقداماتی بزند و امکاناتی را به‌صورت انحصاری و نه عمومی، برای مخاطبان محدود خود اختصاص دهد، پذیرفته نیست.

وی گفت: مجموعه اقداماتی که در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای انجام شده است کار خوبی است اما سهم دستگاه‌های اجرایی در آموزش باید به وضوح، مشخص شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اتمام سند اشتغال تا پایان امسال‌ گفت: تمرکز صرف بر آموزش، کافی نیست و باید به جذب آموزش‌دیدگان پس از پایان دوره‌ها هم‌چنین رهگیری آن‌ها توجه شود و دستگاه‌ها نیز باید به شکل جدی در این امر مشارکت کند.

آشناگر تصریح کرد: این سند باید به چند پرسش پاسخ واضح و مشخص دهد که چه چیزی را می‌خواهیم آموزش دهیم؟ به چه کسانی قرار است آموزش داده شود؟ پس از اتمام دوره‌ها وضعیت آموزش‌دیدگان چه می‌شود؟ نقش دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند چیست؟

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که بسیار بر آن تأکید داریم توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری با آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی است، آموزش‌ها باید کاربردی باشد و نه شکلی که به خروجی‌های مشخص منجر شود.

استاندار سمنان با بیان این‌که آموزش مبنای توسعه است و هرجا که بدنبال توسعه هستیم نیاز به نیروی آموزش دیده و ماهر داریم که عامل پیشرفت و تحرک باشد، گفت: یکی از ایراداتی که در سال‌های اخیر با آن مواجه‌ایم عدم تناسب بین نیروی کارشناس، کارشناس ارشد، دکتری با نیروی تکنیسین و کاردان است که اگر نیازسنجی درست در سال‌های گذشته انجام می‌شد، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

آشناگر ادامه داد: «شعار هر جوان یک مهارت» شعار خوبی است که باید دنبال شود و امید می‌رود در آینده این شعار به «هر جوان یک مهارت» تبدیل شود که اگر آموزش‌ها مبتنی بر نیازهای بازار و استعدادهای جامعه باشد در این مسیر قرار خواهیم گرفت.

استاندار سمنان گفت: در سند مهارتی استان باید به مباحث گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای توسعه استان توجه ویژه شود و روستائیان و عشایر هم به‌عنوان ظرفیت‌هایی بزرگ در این بخش و سایر بخش‌ها دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی توجه به استارت‌آپ‌ها را به‌عنوان رویکردی نوین در مبحث اشتغال ضروری دانست و خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل عنوان می‌کنند در سال‌های آتی برخی مشاغل فیزیکی به مرور کم‌رنگ خواهد شد و بر بستر آی‌تی جایگزین می‌شوند و همانگونه که رئیس‌جمهور محترم هم تأکید دارند باید این بخش جدی گرفته شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یادآور شد: صرف تهیه اسناد کافی نیست و برای این قبیل اسناد باید برنامه عملیاتی مداخله‌ای تدوین شود و خروجی‌ها نیز بررسی شوند تا میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مشخص شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.