صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / به مردم سیستان بدهکار هستم زیرا اگر رای مردم نبود به کرسی مجلس راه پیدا نمیکردم
به مردم سیستان بدهکار هستم زیرا اگر رای مردم نبود به کرسی مجلس راه پیدا نمیکردم

نماینده مردم سیستان:

به مردم سیستان بدهکار هستم زیرا اگر رای مردم نبود به کرسی مجلس راه پیدا نمیکردم

حبیب الله دهمرده نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : سیستان بر اساس رودخانه هیرمند شکل گرفته و پیوسته این منطقه وابسته به رودخانه هیرمند بوده است. ورودی رودخانه هیرمند از افغانستان بوده به طوریکه این کشور با اشراف به منابع آبی سدهایی را برای مدیریت آب ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار کسب وکار نیوز، وی افزود: پیگیری حقابه رودخانه هیرمند نیز از وظایف نمایندگان و دولت است که وزارت امور خارجه را پیگیر این موضوع مهم کرده ایم در حال حاضر توسط دولت ایران در حال پیگیری این موضوع از افغانستان است. باید سعی کنیم وابستگی سیستان را به آب رودخانه هیرمند کمتر شود.

دکتر دهمرده در خصوص پروژه تحقیقاتی چاه ژرف در منطقه سیستان اظهار داشت: بر اساس آخرین اخبار این چاه تا کنون بعد از حفاری تا عمق ۲ هزار و ۲۰۰ متری و با توجه به نمونه برداری های مختلف آب زنده و جاری در آن اثبات شده است. مراحل آزمایشات خاک و آب استخراجی نیز در حال تکمیل شدن است.

این نماینده مجلس انتقال آب از دریای عمان برای کل استان را خبر داد و گفت: کار بسیار بزرگی ست که مراحل تصویب آن در مجلس آغاز شده و امیدواریم بزودی عملیاتی شود. درخواست کردیم در آغاز اجرای این پروژه آب باید ابتدا به منطقه سیستان، زاهدان و پس از آن به استانهای دیگر انتقال داده شود.

دهمرده نا امیدی را سمی مهلک برای سیستان و جامعه امروز عنوان کرد و گفت: ما باید به مردم امید بدهیم. نباید همیشه بد قضاوت کنیم ظرفیت ها و کاستی ها منطقه سیستان با هم دیده شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان، اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری، چاه ژرف، ارزان ترین تعرفه برق کشور، ساخت نیروگاه بادی، کارخانه لوله، پژوهشکده های تالاب بین المللی هامون و دام های خاص از جمله طرح هایی است که هم اینک سر سفره مردم منطقه سیستان وجود دارد.

دکتر دهمرده در خصوص طرح تقسیم استان افزود: تقسیم استان یک فرصت است نه یک تهدید، بنده به این موضوع اعتقاد دارم. چه ایرادی دارد چند استاندار پیگیر مشکلات استانهای خود باشند، فاصله دو شهر در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر است که رسیدگی و سرکشی به شهرهای مختلف را مشکل میکند.

نماینده مردم سیستان اظهار داشت: شرایط امروز منطقه در شان و منزلت این مردم نیست به طوریکه استاندار سیستان و بلوچستان باید از بودجه دولت به این نقطه توجه ویژه ای داشته باشد. باید مردم سیستان مطالبه گر باشند و طرح هایی که سالهاست از کلنگ زدن آنها در دوران قبل می گذرد و نیمه تمام رها شده، از بالاترین مقام اجرایی استان (استاندار) طلب کنند و بنده هم برای تسریع در روند اجرایی این طرح ها در کنار استاندار خواهم بود.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.