صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / درخواست مجوز راه‌اندازی ۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان تهران
درخواست مجوز راه‌اندازی ۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان تهران

رییس دانشگاه علمی کاربردی شرق تهران خبر داد

درخواست مجوز راه‌اندازی ۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان تهران

رییس دانشگاه علمی کاربردی شرق تهران از برنامه این دانشگاه برای راه‌اندازی ۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان خبر داد و گفت: برخی از این واحدها برای پذیرش دانشجو در سال جاری فعال خواهند شد.

علمی کاربردی

دکتر اکرمی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طرح ساماندهی مورد نظر وزارت علوم موضوعی کاملا متفاوت با برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی است. در واقع وزارتخانه با اجرای این طرح در مراکز آموزش عالی تلاش دارد از گسترش بی رویه واحدهای دانشگاهی در سطح کشور جلوگیری و واحدهای موجود را نیز به نوعی هدفمند کند. اما دانشگاه علمی کاربردی شامل این طرح نمی شود چرا که این دانشگاه مهارت محور با ماموریت خاص ایجاد شده و تلاش دارد نیازهای جدید جامعه در عرصه آموزش‌های مهارتی را رفع کند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی طی سال‌های اخیر ارتقای کیفیت واحدهای دانشگاه است بر این اساس، مراکزی که نتوانند ارتقاء مستمر مورد نظر را کسب کنند قاعدتا هم از طرف دانشجویان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و هم اینکه ازسوی دانشگاه نیز حذف خواهند شد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی شرق تهران از برنامه این دانشگاه برای دریافت مجوز راه اندازی ۱۰ واحد علمی کاربردی در استان خبر داد و گفت: این تصمیم بعد از تفکیک استان به دو قسمت شرق و غرب انجام گرفت، امیدواریم نتیجه این تقاضا به زودی اعلام شود تا مراکز از امسال در زمینه پذیرش دانشجو فعال شوند.

دکتر اکرمی همچنین گفت: ما در سال جاری هیچ مرکز علمی و کاربردی حذفی و تجمیعی در استان تهران نداشتیم و فقط بر اساس ابلاغیه دولت واحدهای وابسته به دستگاه‌های دولتی واگذار شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.