صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / ۳۰۰۰ شهر در ۴۰ کشور «دوستدار کودک»هستند
۳۰۰۰ شهر  در ۴۰ کشور «دوستدار کودک»هستند

نماینده یونیسف در ایران :

۳۰۰۰ شهر در ۴۰ کشور «دوستدار کودک»هستند

نماینده یونیسف در ایران گفت: بیش از 3000 شهر در حوزه شهرهای دوستداران کودک قرار دارند که حدود سی میلیون کودک را در چهل کشور در بر می‌گیرند و بر اساس تجربیات شهرداری‌ها، وزارت کشور از یونیسف درخواستی مبنی بر راه اندازی پروژه شهر دوستداران کودک در ایران داشت که مورد قبول واقع شد.

عکاسی از کودکان

به گزارش کسب و کار نیوز، ویل پارکس در آیین اختتامیه همایش شهر دوستدار کودک اظهار کرد: شهرها چه کوچک و چه بزرگ در صورتی که از منابع مختلف برخوردار باشند و خلاقیت لازم را به کار گیرند به رشد کودکان و نوجوانان کمک خواهد کرد لذا رهبران شهرها در این اتفاق دخیل هستند و می‌توانند نقش موثری در این توسعه داشته باشند.

وی با بیان معیارهای شهر دوستدار کودک گفت: مهمترین معیارهای شهر دوستدار کودک این است که، برنامه ریزان کودکان را در قلب راه حل‌ها قرار دهند تا در مراحل تصمیم گیری دخیل  باشند.

پارکس در پاسخ به اینکه اصفهان چه اندازه با شهر دوستدار کودک فاصله دارد تصریح کرد: خبر خوب این است شهر اصفهان با توجه به فعالیت‌های موثر خود فاصله کمی با پیوستن با شهر دوستدار کودک دارد و در چند هفته آینده این خبر محقق خواهد شد و آمادگی داریم با وزارت کشور و شهرداری‌ها همکاری کنیم تا همه شهرهای ایران به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شود.

بعضی از شهرها تنها عنوان شهر دوستدار کودک را یدک می‌کشند

سید رمضان شجاعی کیاسری قائم مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور اظهار کرد: بعضی از شهرها در ایران عنوان شهر دوستدار کودک را یدک می‌کشند اما در بعضی از شهرها این عنوان وجود ندارد و حمایت از کودکان در ذهن برخی از مسئولین قرار نگرفته است. لذا امید است با برگزاری اینگونه رویدادها ذهنیت مسئولین در این راستا تغییر کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: کودکان سرمایه‌های بزرگی هستند که ما باید از آنها صیانت کنیم و باید قوانینی تصویب شود تا حمایت از کودکان و نوجوانان در کشور نهادینه شود چراکه نشاط اجتاعی وابسته به کودکان است.

اصفهان را شهری ایمن برای کودکان بسازیم

شهردار اصفهان نیز گفت: اصفهان نه نتها به شهر دوستداران کودک می‌پیوندد  بلکه به دوستداران سالمندان هم می‌پیوند و امیدوارم شناسنامه این شهر در همه حوزه ها دارای اوراق زرینی باشد و این امر با همت همه مسئولین و مردم امکان پذیر است.

نوروزی با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: این کنوانسیون بیش از ۲۰ سال پیش در کشور پذیرفته شد و برگزاری همه این همایش‌ها بر اساس مصوبات گذشته است. دولت ایران موظف به انجام برخی از این امور است و این‌ها تنها بخشی از این تعهدات است و تشویق می‌شویم تا همه همایش‌هایی که به بشریت کمک می‌کنند در اصفهان برپا شوند.

وی ادامه داد: همه مسئولان اصفهانی این آمادگی را دارند تا در این زمینه کمک کنند و امید است اصفهان را شهری ایمن برای کودکان بسازیم و هرگز در این مسیر از هیچ مانعی هراسی نداریم و کوتاهی نخواهیم کرد.

اصل شهر دوستدار کودک تربیت انسان‌های بزرگ برای آینده کشور است

همچنین مهدی جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: بزرگترین ثروت یک شهر نیروهای انسانی هستند و کودکان باید انسان‌هایی کارآمد تربیت شوند و دوستی با کودک تاملی دو طرفه میان شهر و کودک است که شهر به کودک و از طرفی کودکان نیز به شهر کمک خواهند کرد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: کودکان آماده برای نقش آفرینی در توسعه شهر خواهند بود و اصل شهر دوستدار کودک تربیت انسان‌های بزرگ برای آینده کشور است. به همین جهت خیال انگیز شدن شهر برای کودکان اهمیت بسزایی دارد. اصفهان در همه دوره‌ها سرآمد بوده و خواهد بود و امیدوارم کشور ایران کشور دوست دار کودک باشد.

انتهای پیام

دبیرخبر: بهناز غفاری

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.