صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کلان‌نگری و داشتن نگاه توسعه‌ای مهمترین مزایای استانی شدن انتخابات مجلس است

گودرزی:

کلان‌نگری و داشتن نگاه توسعه‌ای مهمترین مزایای استانی شدن انتخابات مجلس است

یک عضو مجمع نمایندگان استان فارس کلان نگری و داشتن نگاه توسعه‌ای را از مهمترین مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس دانست و گفت که با استانی شدن انتخابات نمایندگان فرصت بیشتری برای انجام وظایف نمایندگی‌شان خواهند داشت.

انتخابات

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث استانی شدن انتخابات مجلس به چهار دوره قبلی بر می‌گردد که نشان از وجود دغدغه برای تغییر مکانیزم فعلی دارد تا انتخابات از موقعیت حوزه‌های شهرستانی به سطح استان ارتقا پیدا کنند.

به گفته وی دغدغه طراحان و موافقان استانی شدن انتخابات این است که مسائل از سطح محلی و خرد حالت کلی تر گرفته و به سمت استانی رود، چون نمایندگان در ادوار مختلف تنها به سمت حل مشکلات منطقه‌ای رفته و از مشکلات استان و کشور مغفول می‌ماندند لذا با این مکانیزم به دنبال این هستیم که دغدغه‌ها از سطح محلی به سمت استانی دیده شود.

نماینده ممسنی ادامه داد: با استانی شدن انتخابات دیگر نمایندگان تنها به دنبال حل مشکلات شهرستانی خاص نیستند و مسائل کلان استان را پیگیری می‌کنند این یعنی فعالیت‌ها از حالت فردیت خارج شده و به مرحله استانی می‌رود.

گودرزی کلان نگری و داشتن نگاه توسعه‌ای را از مهمترین مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس دانست و گفت که با این طرح به جای خُرد شدن منابع در پروژه‌های کوچک، پروژه‌های کلان با نگاه کلان با منابع تجمیع شده و بهره‌وری بیشتر تعریف می‌شود. همچنین نگاه بهتری به منابع و مصارف در بودجه حاکم خواهد شد لذا هدررفت منابع کمتر و کارایی بیشتر می شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که با اجرای این طرح نمایندگان فرصت بیشتر برای انجام وظایفشان یعنی قانون گذاری و نظارت پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.