صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / واعظی درگذشت حسین محب اهری را تسلیت گفت
واعظی درگذشت حسین محب اهری را تسلیت گفت

واعظی درگذشت حسین محب اهری را تسلیت گفت

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت 'حسین محب اهری'، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، را تسلیت گفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، در پیام تسلیت ‘محمود واعظی' آمده است: درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر، آقای حسین محب اهری موجب تاسف و تالم گردید.
حسین محب اهری به عنوان هنرمندی بانشاط، اخلاق‌مدار و حرفه‌ای، خالق خاطرات خوش بسیاری نزد مردم شد و با روحیه‌ای مثال‌زدنی با بیماری مبارزه کرد و تا آخرین لحظات عمر خویش برای مردمش هنرآفرینی کرد.
فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده ایشان و مردم هنردوست کشورمان تسلیت می‌گویم و ضمن طلب آمرزش و غفران الهی برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان، برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.
حسین محب اهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان سرانجام بامداد چهارشنبه دار فانی را وداع گفت.
وی متولد ۱۳۳۰ تهران از جمله بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون بود. این بازیگر لیسانس ادبیات فارسی خود را از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرد و از سال ۱۳۵۰ در حیطه عکاسی تئاتر نیز مشغول به کار شد.
گوینده برنامه رادیویی صبح جمعه با شما، دوره آموزش بازیگری خود را در کارگاه نمایش، زیر نظر «آربی اوانسیان» در سال ۱۳۵۴ گذراند. محب اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی«پوران درخشنده» آغاز کرد.
محموله، خارج از محدوده، سفر جادویی، دو فیلم با یک بلیت، سیرک بزرگ، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند، اتل متل توتوله، خوش خیال، همسر، من زمین را دوست دارم، روز فرشته، روز واقعه، کاکادو، راه افتخار، آقای شانس، عروس کاغذی، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خوابیم، پسر آدم، دختر حوا، بیداری، گل‌چهره، خوابم می‌آد و… از جمله فیلم های سینمایی است که محب اهری در آن به ایفای نقش پرداخت.
بازی در مجموعه های محله برو بیا، بوعلی سینا، سربداران، چاق و لاغر، نابغه‌های قرن بیستم، تبریز در مه، علی البدل و… بخش دیگری از کارنامه این بازیگر است.
حسین محب اهری در دهه ۶۰ همچنین در بخش خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرنگار حوزه سینما و تئاتر ایرنا بود.
شبک**۱۹۸۳**۱۹۰۸

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.