صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واشنگتن به پروژه‌های امدادی خود در فلسطین پایان می‌دهد
واشنگتن به پروژه‌های امدادی خود در فلسطین پایان می‌دهد

واشنگتن به پروژه‌های امدادی خود در فلسطین پایان می‌دهد

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا بودجه تخصیصی به تمام پروژه‌های خود در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن را قطع خواهد کرد.

کاهش کمک آمریکا به فلسطین

به گزارش کسب و کار نیوز، دیو هاردن، مدیر سابق ماموریت آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و مدیر گروه استراتژی جرج‌تاون اظهار کرد، این آژانس بودجه تمامی برنامه‌های خود در غزه و کرانه باختری را در ۳۱ ژانویه متوقف خواهد کرد.

هاردن ضمن انتقاد از این تصمیم کاخ سفید  افزود، دولت بار دیگر بی‌توجهی خود را نسبت به پیچیدگی شرایط در این منطقه نشان داد.

به گزارش روزنامه اوشلیم پست، وی ادامه داد: وقتی آژانس توسعه بین‌المللی ساخت مدارس و سیستم آب را ناتمام رها کند، چه کسی آسیب می‌بیند؟ مسلما فلسطینیان و همچنین اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها. دولت تنها به حماس فضای بیشتری برای عملیات می‌دهد.

او همچنین در توییتر نوشت، تصمیم آمریکا برای بستن این پروژه‌ها”نمونه دیگری از پایان دادن به راه حل دو کشوری” برای حل و فصل درگیری اسرائیل و فلسطین است.

تصمیم قطع بودجه امدادی خارجی آمریکا به فلسطین، در ماه اوت سال ۲۰۱۸ از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مطرح شد.

اورشلیم پست گزارش کرده است که چندین تن از کارمندان خارجی که در پروژه‌های آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در این منطقه مشغول فعالیت بوده‌اند، در هفته‌ها و ماه‌های اخیربه همراه خانواده‌هایشان این کشور را ترک کرده‌اند که تعطیلی بخش فلسطین این آژانس را بیش از پیش تایید می‌کند.

انتهای پیام

ترجمه: غزال حسین‌خانی

دبیر: مهران ثنایی

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.