صفحه اصلی / اسلایدر / صعود قیمتی خودروهای بی کیفیت
صعود قیمتی خودروهای بی کیفیت

قیمت پراید بین 3 تا 6 میلیون افزایش یافت

صعود قیمتی خودروهای بی کیفیت

افزایش قیمت خودرو با مجوزی که خودروسازان برای افزایش قیمت ها پیدا کرده در حالی رو به افزایش است که خودروهای بی کیفیتی مثل پراید نیز 6 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. بر اساس گزاشر های موجود خودروسازی سایپا ، قیمت انواع مختلف خودروی خانواده پراید را افزایش داد که این افزایش قیمت بین 3 تا 6 میلیون تومان است.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، افزایش قیمت خودرو با مجوزی که خودروسازان برای افزایش قیمت ها پیدا کرده در حالی رو به افزایش است که خودروهای بی کیفیتی مثل پراید نیز ۶ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. بر اساس گزاشر های موجود خودروسازی سایپا ، قیمت انواع مختلف خودروی خانواده پراید را افزایش داد که این افزایش قیمت بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است.
بر اساس گزارش های موجود شنبه ۲۲دی ماه شرکت سایپا انواع محصولات خانواده پراید را حداقل ۳۰ درصد افزایش داده بود که در اقدامی جالب توجه شب گذشته نیز اقدام به افزایش مجدد قیمت این محصولات کرد.
بر این اساس قیمت خودروی پراید ۱۱۱ در طول این هفته ۶میلیون و ۸۵۵ هزار تومان، قیمت پراید ۱۳۱ نیز ۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان، قیمت پراید ۱۳۲ ۵میلیون و ۴۳۵ هزار تومان و قیمت پراید وانت ۱۵۱ نیز ۳میلیون و ۷۷۵ هزار تومان افزایش یافته است.
البته لیست افزایش قیمت خودروهای سایپا به پراید ختم نشده است بلکه سایر خودروها نیز بالارفتن قیمت ها را تجربه کرده اند.
در عرضه یک هفته تیبا SX از ۳۵میلیون ۷۶۵ و تیبا SX پایه گازسوز از ۳۷میلیون و ۷۱۵ و همچنین تیبا۲ رینگ فولادی از ۳۹ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان ناگهان در پنجشنبه شب به ترتیب ۳۹میلیون و ۴۲۵هزار تومان، ۴۴میلیون و ۱۷۵ هزار تومان و ۴۲میلیون و ۲۷۵ هزار تومان افزایش یافته اند.

قیمت ساینا رینگ فولادی هم از ۳۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان به ۴۴میلیون و ۱۷۵ هزار تومان افزایش یافته است.

کوییک با گیربکس دنده ای هم ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به ۴۶میلیون تومان افزایش قیمت داده است.

آریو با گیربکس دنده ای و آریو گیربکس اتوماتیک تغییری نداشته و به ترتیب ۸۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و ۹۴ میلیون و ۱۲۵هزار تومان مانده اند.

چانگان CS35 نیز از ۱۲۰ میلیون تومان به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است.

سراتو ۲۰۰۰ آپشنال با گیربکس اتوماتیک هم با ۱۹۶میلیون تومان قیمت و سراتو ۱۶۰۰ آپشنال با گیربکس دنده ای هم با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان نسبت به یک هفته گذشته در این شرکت ثابت مانده اند.

این قیمت ها نشان می دهد محصولات سایپا در کمتر از ۵روز چندین میلیون تومان افزایش داشته اند که مسوولان باید پاسخ دهند این روند صعودی قیمت ها بر چه اساس و به چه دلیلی بوده است؟‌
از سویی یکی از پیشنهاداتی که کارشناسان خودرو داده اند که فرایند قیمت گذاری در اختیار بازار باشد و در کنار آن با توجه به رقابتی شدن بازار، کیفیت خودرو ها نیز افزایش پیدا کند. اما هنوز معلوم نیست خودروسازان که اینهمه در تب و تاب افزایش قیمت ها هستند و در طول هفته گذشته دوباره قیمت ها را بالا برده اند، چه برنامه ای برای بهبود کیفیت محصولات خود دارند.
محمد رضا نجفی منش، عضو اتاق بازرگانی تهران
افزایش جزئی کیفیت خودرو
خودروسازان متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه و به طور کلی افزایش قیمت تمام شده تولید دست به افزایش قیمت خودرو زده‌اند. به همین دلیل اگر پراید از ۲۹ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد به این دلیل است که قیمت واقعی پراید در بازار همین است. یعنی برای تولید کننده، قیمت تمام شده بسیار بالا در می‌آید. منتهی دولت در این مدت با مداخله و دخالت، قیمت های واقعی را سرکوب کرده است. در نتیجه قطعه سازها تعطیل شده و زیان انبوهی در صنعت خودروسازی انباشته شده است. بنابراین در حال حاضر چیزی به اسم اینکه خودروسازان قیمت ها را بالا برده‌اند، معنی پیدا نمی‌کند. به عبارتی قیمت واقعی خودرو همین است که در حال حاضر اعمال شده است.
این زیان در صنعت خودروسازی تقریبا نزدیک به ۷۵۰۰ هزار میلیارد بوده است. نه خودروساز می‌تواند تولید کند و نه قطعه ساز می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد. پس چاره ای جز واقعی سازی قیمت ها نیست. اما اینکه خودروسازان متناسب با رشد قیمت ها، کیفیت خود را بالا نمی‌برند، مسئله دیگری است و باید سازمان‌هایی مثل سازمان ملی استاندارد پاسخ گو باشد. طبق بررسی‌های سازمان های کیفیت و استاندارد، هیچ یک از خودرها روند نزولی ای در کیفیت نداشته و حتی بعضا به طور جزئی از این نظر با رشد روبرو بوده است. برای مثال الان خودروی تک ستاره نداریم و همه دو ستاره‌‎اند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.